The Zoo - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu The Zoo - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

The Zoo

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

20 Augustus 2013 | Australië, Sydney

Ok, ik had dus een plan gemaakt…..ik zou vanuit Aice Springs naar Brisbane gaan om vervolgens naar Byron Bay te gaan om bij Tess te logeren (een meisje wat ik nog ken van mijn rondreis door Colombia)……maar plannen zijn er om te wijzigen :)……iedereen bleef maar zeggen; Cairns is echt leuk, heerlijk weer en The Great Barrier Reef is amazing!!.....dus……ik ga naar Cairns!!

Maar voordat ik ga ben ik eerst nog een dagje in Brisbane……de meningen over Brisbane zijn wat gevarieerder…..leuk, wel aardig, niets aan……ach ik dacht ik zie wel……totdat ik Pauline spreek. Ze komt uit Australië en vertelt me over The Australia Zoo vlakbij Brisbane. You know, the Steve Irwin Zoo. Wauw, I didn’t know that is was there!! I want to go there!!The Zoo of the Crocodile Hunter!! Crokey!!

Ik ben helemaal blij en vertel aan Stefan, de Nederlandse jongen die bij ons in de tourgroep zat, dat ik naar The Australia Zoo ga. Hij vertelt dat hij naar Darwin gaat met een ‘shared ride’ met 2 Britse jongens……ik zeg; prima, ik wilde het gewoon even kwijt dat ik naar The Australia Zoo ga :) (happy)….De volgende ochtend zou Stefan vertrekken naar Darwin…..maar helaas zoals dat wel eens gaat met reizen…..zijn plannen moesten veranderen…..de 2 Briste jongens hadden diezelfde morgen de auto toch nog kunnen verkopen dus…… bye bye Darwin…….ik geef Stefan een steunende empatische reactie. Hij kijkt op, misschien kan ik met jou mee naar Brisbane? Euhmmm ja, prima….hoe meer zielen hoe meer vreugd. Hij zegt; dan kan ik misschien ook nog naar The Great Ocean Road…..euhmm….we gaan naar Brisbane……The Great Ocean Road ligt bij Melbourne……hij zegt; ja…….euhmmm misschien moet je even op de kaart gaan kijken…….precies dus geen Ocean Road voor jou……ik doe wat andere suggesties, Byron Bay, Fraser Island……Stefan gezicht klaart weer op…….een paar uur later komt hij terug…..hij heeft de tickets geboekt en gaat met mij mee naar The Australia Zoo.

We hebben een flinke reisdag. We vliegen van Alice Springs naar Sydney en dan diezelfde dag vliegen we door naar Brisbane. We komen laat in de avond aan in Brisbane bij ons hostel, Xbase. Aanbevolen door 1 van de 2 Britse jongen…..bij binnenkomst struikelen we al bijna over de dronken jongeren….ik had al lange tijd niet zoveel meisjes bij elkaar gezien met zulke korte rokjes en hoge hakken…..5 min later staat Stefan al op de foto met drie dronken Duitse meisjes om zich heen….of dit een rustige nacht wordt?.......de nacht valt mee, blijkbaar ben ik ondertussen ook wel gewend aan wat lawaai….het is een mooie ochtend….en we gaan naar The Austrsalia Zoo!!

En ik kan niets anders zeggen dan……it’s amazing!!! Crokey!! Zo mooi en zo gaaf en de shows zijn zo leuk en iedereen is zo enthousiast. Alle medewerkers zijn blij en vertellen vol passie over de dieren. In de ochtend moeten we kiezen tussen het voeren van de otters, de schildpadden of de olifanten. In eerste instantie lijken de otters ons niet zo leuk maar door toeval belanden we er toch en ik moet zeggen……het was super! Ze zijn zo grappig en bijdehand en wisten jullie dat het niet de krokodillen, de slangen of de tijgers zijn die de meeste fysieke schade toebrengen aan de verzorgers…..nee, jullie raden het waarschijnlijk al…..het zijn de otters! Ze bijten er lekker op los en hebben scherpe klauwen aan hun poten om flinke wonden te maken. We vervolgen onze weg en zien uiteraard heel veel krokodillen in alle soorten en maten. Om 12 uur gaan we naar de grote show…..ja, de echte, heel bekende, krokodillen show van Steve (nou ja, nu dan helaas zonder Steve)……..ook deze show is weer geweldig!!.....een heel grote krokodil, vogels, slangen, een aasgier……en het enthousiasme van de verzorgers…..het is gewoon aanstekelijk…..als ik dit stukje terug lees moet ik bijna lachen……ik geloof dat ik het virus ook heb……alles is amazing, geweldig en gaaf!!!!! 

In de middag gaan we nog even naar het Wildlife Hospital…..we mogen om het hoekje gluren…..het is wel confronterend, zoveel gewonde koala’s met name door verkeersongelukken…….ze doen daar geweldig werk. Hoe breng je een slang onder narcose en wat is eigenlijk de hartfrequentie van een slang…..wauw, ik heb diep respect voor de dierenartsen hier…..wat een geweldig ziekenhuis is dit!

Zoals ik al zei; misschien ben ik nu ook wel besmet met het virus……maar ik vond het echt amazing, geweldig en super gaaf!!!!

Veel liefs,
Cindy

  • 20 Augustus 2013 - 06:52

    Saskia:

    Heerlijk om 's ochtends wakker te worden en als eerst van een nieuwe dag weer een reisverslag van je te lezen! Geniet nog van je laatste daagjes!

  • 20 Augustus 2013 - 17:48

    Zus En Jürgen:

    Hallo lief zusje,

    Tja, what van we say, het was waarschijnlijk ook amazing, zelfs zonder steve.....
    Als je maar genoten heb, dat is het belangrijkste!

    Hvj!

    Dikke kmuf en kus van ons

  • 20 Augustus 2013 - 21:14

    Esther:

    Wow, de great barrier reef! Goede keuze ook volgens Rieuwert! :) Nog even genieten!

  • 20 Augustus 2013 - 22:08

    Miranda:

    Zo lief die kangoeroe die zijn pootjes om jouw pols klemt....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 583
Totaal aantal bezoekers 256130

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 21 Augustus 2013

Azie 2013

02 September 2011 - 28 April 2012

Cindy goes Zuid-Amerika

07 April 2010 - 23 Mei 2010

rondreis Laos en Vietnam

22 Augustus 2009 - 12 September 2009

Rondreis door India 2009

Landen bezocht: