Mijn nieuwe liefde.....visjes - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu Mijn nieuwe liefde.....visjes - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

Mijn nieuwe liefde.....visjes

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

23 Augustus 2013 | Nederland, Leiden


Dus……na Brisbane toch maar naar Cairns in plaats van Bayron Bay……ik wilde stiekem toch al heel graag naar de Great Barrier Reef maar toen iedereen ook nog eens zo enthousiast was……toen moest ik toch echt heen……uiteraard ook weer onder het motto; ‘ik ben maar één keer in Australië dus tja’…..dus ik heb een duur ticket gekocht, in het vliegtuig gestapt en voila….ik ben in Cairns…..

Klein intermezzo in het vliegtuig…..er wordt iemand onwel….euhmm terwijl ik slaap…..tegen de tijd dat ik door heb dat er iets aan de hand is krijgt de beste man al zuurstof. Plichtgetrouw vraag ik toch maar of ik nog iets kan doen maar wat blijkt er is een Australische cardioloog aan boord…..ik zeg; lang leve de Australische cardiologen!!.....ik ga weer lekker slapen :).

Dus ik ben in Cairns……wauw…..het zonnetje schijnt en het is 28 graden…..heerlijk!!! Hier word ik blij van! Mijn hostel ligt aan de boulevard met uitzicht op het water en vlakbij ‘The Lagoon’, een mooi zwembad aan de boulevard met vrije toegang voor iedereen. Diezelfde middag zit ik heerlijk in het zonnetje aan het zwembad…..dit is vakantie!!

Maar dat is niet het enige waarvoor ik kom…..ik wil natuurlijk naar The Great Barrier Reef en naar The Daintree Rianforest dus op zoek naar tours. Via ‘me Scotties’ had ik gehoord dat het heel leuk is om hier een introductie duik te doen. Oftewel; als je nog nooit gedoken hebt kan je nu met een dive master samen toch voor het eerst duiken. Wauw dat lijkt me gaaf…..en ik ben niet meer bang voor visjes dus…….voor ik het weet heb ik een snorkeltour geboekt met introductie duik…..The Reef Experiens Tour…..diezelfde nacht lig ik in mijn bedje…..wat ga ik eigenlijk doen?......duiken?.....wie zijn idee was dat ook alweer?......was dat mijn idee?......nee, die van ‘me Scotties’…..maar ik heb het geboekt…..kan ik nog terug?......het is geloof ik toch niet zo’n geweldig idee……ik heb ook nog eens een onderwatercamera gehuurd…….alsof ik voor het eerst kan duiken én foto’s maken…….nou ja, anders maar geen foto’s……of gewoon niet duiken!.....ja, das misschien beter, gewoon niet duiken……wat een idee, Cindy die gaat duiken!!.....zo lig ik nog een uurtje wakker en val daarna in een onrustige slaap met levendige dromen over adem tekort, paniek aanvallen onderwater, haaien en zeeslangen……

De volgende dag ga ik vol goede moed op weg naar het schip……ik ga duiken……er zijn iedere dag tientallen mensen die een introductie duik doen dus waarom niet!.....Als zij het kunnen, dan kan ik het ook…..ik moet gewoon rustig blijven en niet in paniek raken…..zo simpel is het…..mmm…..simpel…..Ik kom aan bij de boot, meld me bij de tourleiders/dive masters. Vul een formulier in over mijn fysieke conditie, dat zij niet verantwoordelijk zijn voor eventuele ongelukken en dat ik de gevaren van het duiken begrijp en accepteer…..ik zet mijn handtekening. We gaan varen. Ik probeer wat te genieten van het zonnetje. Na een half uurtje krijgen we de eerste safety briefing, daarna onze spoedcursus duiken in 15 min. Het komt hierop neer; je ademt al sinds je geboren bent en dat doe je ook gewoon onderwater…..heel simpel……dussss……

Ik ben ingedeeld in groep 11 en het zijn groepjes van 4 dus dat betekend dat 40 mensen mij voorgaan…..zie je…..iedereen doet het……geen probleem…..heel simpel…..Ik mag eerst nog even lekker snorkelen!! Ik spring het water in (jullie weten dat ik dat heel elegant en stijlvol kan, referentie foto kwallenmeer Togean Islands :))……ik zwem naar het koraal…..en wauw!!....wat ik daar zie…..het is zo mooi!! Echt ongelooflijk….ik weet niet waar ik moet kijken…..ik maak constant foto’s…..dit is zo mooi….zie je, ik hoef helemaal niet te duiken, dit is al geweldig!! Na 45 min krijg ik het een beetje koud….ik ga toch maar aan boord even opwarmen voor mijn duik…..tenminste als ik ga duiken…..Ik zit op het bovendek en kijk neer op de mensen die hun introductieduik doen……ik zie verschillende mensen die besluiten niet te gaan duiken wanneer ze eenmaal in het water liggen…..andere komen in paniek weer boven. …ze hebben grote ogen en hyperventileren……..ja, ja, gewoon ademen, heel simpel…..mmm….

Ik zit in het groepje bij 2 aardige Italiaanse meiden en een rustige maar weinig spraakzame Engelsman (of hij was misschien ook gewoon een beetje zenuwachtig en daarom iets stil :))….de 2 Italiaanse meiden zijn in ieder geval niet stil…..ze kletsen de oren van je hoofd af…..ze vinden dat duiken eigenlijk maar niets…..wat als ik niet kan ademen? Wat als ik in paniek raak? Wat als ik mijn oren niet kan ‘ploppen’? Wat als ik verdrink?.......wow, meiden relax!! Het komt vast goed! Echt!....Ow, wat zit ik hier opeens de relaxe stoere meid uit te hangen?......daar gaan ze weer….wat als de haaien mijn roze badpak niet mooi vinden? Wat als ik opeens niet meer kan zwemmen? Wat als ik moet niezen?......*zucht*…..de 2 meiden zijn al in paniek voordat we in het water gaan. Ik zit ondertussen helemaal opgetuigd aan de waterkant…..naast me gaan de meiden non-stop door. De dive master probeert ze te kalmeren en gerust te stellen. Hij kijkt even naar de stille Brit en mij…..are you ok? Euhmm, yes. Ok, go in the water. Euhmm, ok…….en plons daar lig ik in het water……ik heb mijn mondstuk in……ademen Cin, gewoon ademen, je doet het al sinds je geboorte…..ik moet zeggen , hoe vreemd ook, dat dit toch een geruststellende gedachte was…..dus gewoon ademen, je kan het Cin, gewoon ademen….het is net als fietsen…..heel simpel……

En zo geschiet….ik adem onderwater…..hoe leuk!! Ik adem…..euhmm….onderwater!! Zo bungel ik een tijdje onderwater terwijl ik mij vasthoud aan een stalen rek onder de boot…..en ik adem in en uit, en in en uit….hihi….allemaal bubbels……dan zie ik opeens een gezicht voor me……ik moet het water uit mijn masker blazen. Ok, goed, ik weet nog hoe dat moet…..daarna moet ik mijn mondstuk uit doen, ok….geen probleem…..ik schijn het water wat in mijn mond komt gewoon door mijn mondstuk weer uit te kunnen blazen….en wat blijkt…..het werkt ……heel simpel…..hoe goed allemaal…..ik word er helemaal blij van…..dan wijst de dive master naar beneden……we are going down!.....hij laat lucht uit mijn duikpak lopen……hellup ik zak…..adem in en adem uit…..je doet het al sinds je geboorte…..adem in, adem uit……wow allemaal bubbels voor mijn gezicht, ik zie niets…..ik voel een tikje bij mijn schouder…..de dive master gebaard dat ik horizontaal in het water moet gaan liggen…..mmm….klinkt logisch…..maar ik ben een beetje gedesoriënteerd…..hij geeft me een zetje…..ow, zo….ah das beter…..geen bubbels meer in mijn gezicht …..joehoe, ik duik!! Ow, niet vergeten mijn oren te ‘ploppen’…..plop, plop…..prima….en weer verder……dan wijst de dive master……ow, hoe gaaf!! Daar is Nemo!!!! Ik zit er met mijn neus op……dit had ik nooit durven dromen…..ik duiken op de Great Barrier Reef….met Nemo!!

De eerste duik duurt 15 min…..ik kijk mijn ogen uit (en maak af en toe ook nog een foto :))….wat een ervaring. Na de duik moet ik even bijkomen van alle adrenaline. Ze komen langs om te vragen of we nog een duik willen doen. Ja, tuurlijk! En zo maak ik diezelfde dag nog een geweldige duik en zie heel veel mooie visjes, voel aan een heel mooie paarse schelp die zijde zacht aan voelt, houd zeekomkommers vast en zie een zeeschildpad……mijn dag kan niet meer stuk!! Wat is dit gaaf!!
Oja, de 2 Italiaanse meiden….euhmm…..die vonden dat duiken toch niet zo’n goed plan en waren alweer boven voordat ze uberhaupt onder water.

Oja, als toetje zien we op de terugweg ook nog dolfijnen en een walvis…..wat een dag!

De volgende dag ben ik nog helemaal blij van mijn duik ervaring en kijk ik bijna ieder uur even stiekem naar de foto van Nemo die ik op mijn telefoon heb gezet. Ik zeg stiekem want ik ben alweer op een nieuwe tour naar The Daintree Rainforest. Laat ik het zo zeggen; het was een lange tour/dag, de tourguide bleef maar kletsen en domme grapjes maken……maar Cape Tribulation en The Rainforest waren wel mooi. Oja, en het krokodillen spotten was ook leuk. Ik ben blij dat ik het gezien heb maar ik was ook blij toen ik weer thuis was en heerlijk in mijn bedje kon gaan liggen….en weer verder kon dromen over het koraal, Nemo, de zeeschildpad en de walvis!!

Veel liefs!
Cindy

Pap en mam: geniet nog even van de laatste dagen van jullie vakantie!
Zus en Jurgen: jullie ook nog even lekker genieten en we kunnen elkaar snel weer een knuffel geven…..ik ben weer op Nederlandse bodem 
Marije: je moest even geduld hebben maar zoals je weet ik ben de beroerste niet dus deze foto is speciaal voor jou!
Miranda: ja, die kangaroe was echt heel schattig!!
Esther L: The Great Barrier Reef was inderdaad geweldig maar dat heb je net al gelezen haha…..tot snel….lekker borrelen!
Elske: succes met je artikel schrijven en ja, ik heb veel vakantie, het is een kwestie van goed plannen :) en gewoon doen.



  • 23 Augustus 2013 - 12:41

    Zus En Jürgen :

    Hallo lief zusje,

    Wat ben je toch een stoer mens!!

    Hvj !

    Dikke kmuf en kus

  • 23 Augustus 2013 - 13:47

    Alice:

    Super dat je over je visjes-angst heen bent. Nu in NL je PADI halen en overal ter wereld tussen de visjes zwemmen :-). Dat gebeurde met Andre na zijn proefduik in OZ, ik kan helaas niet ploppen (foutje van de natuur :-(, maar wel het enige foutje :-)).

    Wat heb je weer een mooie reis gemaakt!
    Groetjes,
    Alice

  • 23 Augustus 2013 - 14:40

    Marije:

    Kunnen we nu op duikvakantie...?! :D Looove your wetsuit foto!

  • 23 Augustus 2013 - 21:41

    Miranda:

    Dappere dodo!!!! Prachtig hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 255488

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 21 Augustus 2013

Azie 2013

02 September 2011 - 28 April 2012

Cindy goes Zuid-Amerika

07 April 2010 - 23 Mei 2010

rondreis Laos en Vietnam

22 Augustus 2009 - 12 September 2009

Rondreis door India 2009

Landen bezocht: