Sydney - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

23 Augustus 2013 | Nederland, Leiden


Het zit er bijna op maar voordat ik naar huis ga, ga ik eerst nog even langs bij Jade. De vriendin van Audrina die ik ook in Maleisie heb leren kennen. Ze woont in Sydney. Het lukt niet gelijk om af te spreken omdat Jade fulltime werkt en daarbij ook nog studeert. De dag dat ik aankom moet ze de hele dag werken en ’s avonds heeft ze college daarom slaap ik de eerste nacht in een hostel en hebben we vrijdag na haar werk afgesproken. We ontmoeten elkaar onder de grote klok op het treinstation ‘Central station’…..het is als in een jaren 50 film…..ik sta in een oud station onder een heel grote klok te wachten en dan zie ik Jade….we geven elkaar een knuffel…..het is echt heel leuk om haar hier weer te zien…..het is een beetje alsof ik thuis kom…

Die avond gaan we eten met Jade haar collega’s. Jade werkt als script writer bij ABC (een Australische nationale tv zender) voor het kinder programma Giggle en Hoot (te vergelijken met Sesamstraat). Dus ja, ik zit gelijk met een Australische tv bekendheid aan tafel, hoe grappig. De jonge versie van Aart in Sesamstraat :). De volgende dag gaan we naar de Markt, naar Newtown, ’s avonds BBQ en met Jade haar huisgenootjes en daarna naar een optreden van één van haar huisgenootjes. Jade woont samen met 3 andere meiden in een mooi huis in een buitenwijk van Sydney. Het geeft een soort studentenhuis gevoel, erg gezellig. Dus ook nu wordt er weer veel gekletst, veel thee gedronken en cakejes en chocola gegeten :)!!

Zondag ga ik met Jade en een andere vriendin van Jade (Maria) naar een foto expositie in The State Library en naar The Museum of Contemporary Art. Nu ben ik niet zo goed in kunst en al helemaal niet in de moderne kunst….maar dit was wel grappig…..zowel Jade als Maria houden van kunst en hebben werk waarbij creativiteit erg belangrijk is (Maria is kledingontwerpster en is best succesvol hierin) dus het was een leerzame dag voor mij :). Uiteraard gaan we daarna weer even wat eten……hot chips…..heerlijk zittend op het gras met uitzicht op de Harbour Bridge en The Opherahouse…..The Ultimite Sydney Experience 
Maandag ga ik nog Whale Watchen. Helaas weinig geluk. We konden de walvissen niet goed zien. Dinsdag nog even naar Bronte en Bondi Beach, een ‘must do’ als je in Sydney bent. Oja, en ik ga nog even mee lunchen met Jade haar werk want…..het is…..Dumpling Tuesday!! Ze eten iedere dinsdag dumplings bij een klein Chinees restaurantje…..het is weer super lekker en gezellig!

Ik heb een geweldige tijd in Mebourne, Sydney en de rest van Australie! Ik prijs me gelukkig dat ik Audrina en Jade, twee heel lieve en geweldige meiden heb mogen leren kennen. Ik ga ze heel erg missen. Ik besef me dat ze aan de andere kant van de wereld wonen……en dat zomaar samen een kopje thee drinken niet echt in de mogelijkheden ligt…..toch zeggen we geen gedag….want ik weet zeker…..we zullen elkaar weer zien!!!

Veel liefs,
Cindy

  • 23 Augustus 2013 - 21:43

    Miranda:

    Het klinkt en ziet er heel gezellig uit!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 256023

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 21 Augustus 2013

Azie 2013

02 September 2011 - 28 April 2012

Cindy goes Zuid-Amerika

07 April 2010 - 23 Mei 2010

rondreis Laos en Vietnam

22 Augustus 2009 - 12 September 2009

Rondreis door India 2009

Landen bezocht: