Ben je bedonderd...... - Reisverslag uit Jodhpur, India van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu Ben je bedonderd...... - Reisverslag uit Jodhpur, India van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

Ben je bedonderd......

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

05 September 2009 | India, Jodhpur

.....nee echt ben je bedonderd....50 rupees....nee 20....ok.....30 dan....mmmm wij zijn weer bedonderd :) We worden geloof ik iedere dag wel 30 keer bedonderd. We doen ernstig ons best.....maar denk toch dat ze hun broek van hun kontjes (ze hebben hier kleine mini kontjes) lachen om de domme touristen.
Als je ergens loopt gaan ze ook zomaar tegen je praten en vertellen over bv het fort....ja ja mooi....nee we willen het niet weten we kijken zelf wel...ga weg.....wij zijn nederlanders....kijken kijken niet kopen.....dus je blijft toch praten...ook goed.....dan aan het einde.....20 R.....nee ik zei toch dat je je mond moest houden. Zal ik proberen uit te legen dat wij in Nederland van te voren een prijs afspraak maken en ons daar dan aan houden.....neh heeft geen zin....cultuur verschil.....weten wij domme hollanders dat nou nog niet :)

De zintuigen.....nou die zijn ondertussen aangepast. Zoals veel van jullie waarschijnlijk wel weten rijden ze hier links.....nou das dan ook de enige verkeersregel die er geld.......en zelf daar hebben de meeste Indiers moeite mee.....het is de wet van tja euhm wat zal ik zeggen....de brutaalste.....gewoon toeteren en je fiets, rickshaw, busje, grote bus, ezel wagen, kameel, olifant of gewoon jezelf ervoor gooien. Nee niet denken gewoon jezelf ervoor gooien. Mar en ik zijn ondertussen ervaren 'overstekers' geworden :)....1,2,3 en lopen.....toeter, toeter.....gewoon negeren....het meest wonderlijke....het is tot nu toe altijd goed gegaan :) Toen we de eerste dag aan kwamen in New Delhi waren we overweldigd door het verkeerd en de geluiden. Het lijkt echt alsof onze zintuigen zich hebben aangepast. We horen veel minder lawaai en zijn minder snel afgeleid door alle drukte....we mogen wel uitkijken dat we in Nederland niet gewoon oversteken.....wij hebben natuurlijk zebrapaden :)

Voor we weggingen uit Jaipur nog even snel een overstroming meegemaakt. We waren een treinticket aan het kopen toen het begon te regenen.....en....regenen......regenen....hele dikke druppels!...mmmm.....het loopt niet goed weg. Al het vuil komt omhoog....het water stijgt....en stijgt. Snel een rickshaw regelen....hij wil ons wel naar MI road brengen alleen moeten we wel omrijden omdat een aantal wegen niet doorgaanbaar zijn. Super! Ok daar gaan we.....oef het water wordt hoger....we worden nat.....spets..auto.....en dan......dan staan we vast.....onder de brug...het water is zeker 70 cm hoog....we blijven zitten het is te gevaarlijk om eruit te gaan. Onze driver regelt een fietsrickshaw voor ons. De arme man trapt zich een ongeluk......hij zet ons af bij een restaurant....we zijn nat.....eerst maar lekker eten dan zien we wel weer verder....na het eten is het water al iets gezakt. Op naar het hostel. De trein gaat om 0.15 uur.

We zijn ondertussen in Jodhpur aan gekomen. Eerst even een dag gerelaxed en Mar heeft een deel van de dag op de WC gezeten maar het gaat gelukkig al een stuk beter. Vandaag naar Mehrangarh geweest. Een waanzinnig mooi fort waar eeuwen lang de Maharajas van Jodhpur hebben gewoond. We hadden een heel fancy audioguide en kregen zo uitgebreid uitleg. Onderweg werden we wel veel afgleid door alle Indische mensen (bezoekers) die hoi wilde zeggen en onze handen schudden. Ook wilde ze graag met ons op de foto....met ons foto toestel om vervolgens met een big smile naar de foto te kijken....erg grappig....en wij hebben ook mooie foto's van hun. Morgen ochtend met de trein door naar Jaisalmer. Op zoek naar de kamelen.....

Veel liefs,
Mar en Cin

ps.
Kat en Jur: ik sla het bericht vaak op omdat de verbinding niet top is. Ben al een keer een hele tekst kwijt geraakt :( vandaar. Leuk om je berichtjes te lezen.
Pap en mam: hier ook warm :) jullie lekker genieten in Italie!!!
Adri en Jaques: nee echt, banden kunnen ook piepen, ik heb het op video dus ik zal het jullie laten horen :)
Marjan en Ludo: leuk dat jullie meereizen!
Berkhoutjes: het Indische eten is heerlijk.....maar niet zo lekker als de sperzibonen uit Hoogwoud :) we vermaken ons prima hier!
essie: het is echt super hier! We genieten inderdaad van het leven :)
Alice: ik begrijp dat je jaloers bent hoor. Het is hier super gaaf, echt een bijzonder land. Ik laat je snel de foto's zien. De aapjes zijn echt leuk!
John: leuk je berichtjes te lezen
Ber: doe je wel voorzichtig daar in Congo. Ik heb heerlijke thee gekocht voor de aankomende koude winteravondjes in Leiden...enne je mag mijn kekke kleedje wel lenen hoor :)
Arnold: ik geniet met volle teugen van de bus en trein reisjes. Ik hoop dat jouw buren en collega's iets frisser ruiken dan de meeste Indiers hier :)
Eef: ik mis jou ook hoor! Over een weekje ben ik alweer terug en dan kunnen we weer lekker thee drinken en lunchen!!!

• 05 September 2009 - 13:55

Katja En Jürgen:

Hey zusje en Marianne,

Wat een avonturen weer en wat een hoop indrukken!!! Geloof trouwens dat tante A3 bedoelde dat ze nog nooit banden had horen peipen (let op de stand van de e en i).
    Gelukkig regende het niet door, waren er waarschijnlijk toch een paar dagen in het water gevallen van jullie vakantie, dat zou balen zijn!!! Blij dat jullie zintuigen zich zo snel hebben aangepast, toch een stuk makkelijker als je in zo'n land bent, wel weer snel terug aanpassen, anders gaat het bij schiphol al fout, haha.
    Worden wel steeds nieuwsgieriger naar de foto's hoor!!!!

Dikke zoen en kmuf van je zus (Katja) en Jürgen

• 05 September 2009 - 15:12

Paps En Mams Tamis:

Hallo dames,
    Was even fijn om je stem even te horen en samen met het laatst reisverslag is het wel duidelijk datjullie volop genieten. Fijn dat Marrian weer wat is opgeknapt. Hoewel het mij soms lastig lijkt om snel een wc te zoeken. Maar daar zullen jullie waarschijnlijk wel deskundig genoeg in zijn geworden. Wij genieten ondertussen van heerlijke italiaanse pizza en de zon.
    Groetjes en dikke knuffel van ons

• 07 September 2009 - 16:47

Wil En Ellen:

domme hollander of domme hollander we zijn toch gewoon hollander dus niet betalen als ze tegen je aanpraten een schop onder dat kleine kontje van ze ,en dan het liefst een schopje met een klomp aan de voetjes. mooi dat jullie nog lekker genieten alleen jammer van mar dat ze een dag op de wc moest genieten maarja dat is eigenlijk wel normaal als je in zo'n land bent ,en een kleinigheidje hou je altijd hou jullie haaks en doe geen dingen die ik ook niet zou doen
    knuffels uit hoogwoud
    wil en ellen

• 10 September 2009 - 19:52

Essie:

Hi wereldreizigers,
    Geweldige verhalen, weer een hoop levenservaring erbij, die "kleine kontjes" zullen nog wel een tijdje in jullie gedachte blijven zitten ?! hahaha
    Nog twee daaggies genieten van het avontuur in India...
    HAVE FUN meiden ! :D
    Knuffels vanuit Alkmaar

• 10 September 2009 - 20:13

Marije:

He meiden!
    ik had ff gemist dat je weer een reisdagboek bij gaan houden (voordeel is dat ik nu alle avonturen achter elkaar kon lezen ;-)) Klinkt weer heel bijzonder allemaal...gaaf hoor (en jammer dat je geuren niet mee kunt sturen :D) Geniet er nog ff van!! (maar ben blij dat je dan weer gezellig in Leiden bent :-))