Wat is ie groot!! - Reisverslag uit Jaipur, India van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu Wat is ie groot!! - Reisverslag uit Jaipur, India van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

Wat is ie groot!!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

03 September 2009 | India, Jaipur

Hoi Allemaal,

We zijn al aardig gewend aan de trein in India. We hebben heerlijk geslapen in onze upperbeds (tip van de week voor een ieder die nog naar India gaat en met de trein reist)in de trein. Verder blijven we lachen naar onze buren en waar het kan delen we wat eten uit. Wel boven op onze rugzakken geslapen voor de veiligheid. Er loopt politie met heel grote geweren rond die je waarschuwen voor dieven. Ook moet je een formulier tekenen waarop staat dat er niets gestolen is, vraag me niet waarom???
Dus in Agra aangekomen opzoek naar een slaapplek. We zien een aantal medereizigers en voegen ons bij hun. We besluiten naar een hostel uit de Loneley planet te gaan. Joseph, een Italiaanse jongen gaat ook met ons mee, gezellig! We eindigen in en prima hostel, beetje vies.....maar ja wat is er hier niet vies :).....Het is nog vroeg dus we besluiten gelijk door te gaan naar Agra Fort, erg mooi. Dan even wat eten om vervolgens naar de Taj Mahal te gaan........en wauw....wat is ie groot.....nee echt groot....en wit....heel mooi. De binnenkant is niet zo maar dat maakt de grote weer goed. Ach je zal maar het geld hebben om even een gebouwtje neer te zetten ter nagedachtenis van je vrouw (euhhmmm...of derde of misschien wel vierde vrouw, ach moet kunnen). We wachten op zonsondergang, weer heel mooi.
Oja we hebben ondertussen onze Italiaanse vriend als reisgenoot. Zijn vader komt uit India dus hij is eeerst op familie bezoek geweest in Zuid India en reist nu door Rajasthan. Dus zitten we daar lekker op het gras (in de schaduw!!!warm!!)....zit daar een jonge alleen dus we spreken hem aan.....wat blijkt......ja je zal het niet geloven....komt ie uit het zelfde dorp als Joseph zijn vader.....neh!! Ja dus!....om het nog grappiger te maken.....hij is dokter....wel te verstaan een gastroenteroloog.....nee wij geloofde het eerst ook niet dus hebben een paar medische vragen gesteld...en tja hij kon prima antwoord geven. Dus gezellig de middag gekletst en later met zijn vieren weer heerlijk Indisch gegeten en Kingfischer bier gedronken. Wat is de wereld toch klein :)
De volgende dag door naar Fatehpur Sikri met de local bus. Oftewel we staan aan de mainroad....er komt een bus aanrijden.....je roept heel hard Fatehpur Sikri.......zij roepen Yes......vol bepakt neem je een aanloopje....en hup....in de bus! En weer voor 50 eurocent 1,5 uur in de bus. Fatehpur
Sirki was mooi. We zijn diezelfde middag nog doorgegaan naar Bharatpur voor het National Park...oftewel vogels kijken, ja mensen jullie horen het goed...Cindy heeft vogels gekeken onder de bezielende leiding van Marianne....het was geweldig...ik werd helemaal enthousiast :). We hebben een super grote ooievaar gezien, sorry (vader van Marianne) weet nu al niet mer hoe hij heet, maar het was wel super leuk! Onze Italiaanse reisgenoot ging niet me naar het park, hij ging slapen aangezien hij de gehele nacht had overgegeven. Wij hebben ons prima vermaakt. 's Middag zagen we een bordje swimmingpool staan.....hup wij erop af....we hebben per slot van rekening vakantie! Ja we mochten zwemmen voor 100 R (geen geld). Er was niemand in het zwembad......ik zeg WAS niemand in het zwembad. We waren nog maar net aan het zwemmen toen de eerste Idische mannen kwamen rondlopen bij het zwembad....zo van.....lalala....nee hoor ik loop hier gewoon en verdraai af en toe mijn nek om onopvallend naar jullie te kijken. Dan komt de dare devil....hij gaat zich uitkleden en doet een handdoek om...vervolgens gaat hij met handdoek en al in het water....hij doet net of hij niet kan zwemmen....wij moeten hem helpen...ja tuurlijk...dacht het niet..hij gaat tegen ons praten.....eerst zijn we beleefd...daarna negeren we hem.....fout....hij begint te hoesten en te proesten.....kuch kuch....kreun steun....jeetje wat een vent.....nou ja gewoon maar weer negeren. Ik vertel hem dat het nu klaar is....basta...wegwezen....de staart gaat tusen de benen en hij is weg. Eindelijk weer rust.....dan (trom geroffel)....ja daar komt ie...zijn t-shirt net iets boven zijn uitgehangen borstjes...een sexy bruine boxer.....hij loopt vol trots lang Mar haar bedje...grrrr wat een stoere vent (wahaha).....ow daar komt zijn vriend.....nog mooier hij is gehuld in een mooie rode (net iets te strakke) ballenknijper......maak ons gek!!! Nee dit wordt ons teveel....we pakken snel onze spulletjes en gaan terug naar het hostel.....dit is teveel Indisch mannelijkschoon voor 1 middag :)
De volgende dag nemen we de bus naar Jaipur. Op het busstation ontstaat een meningsverschil over de plekken....nee we kijken boos en blijven toch maar zitten...we hebben een rit van 5,5 uur voor de boeg....das nog lang in deze bus (zal er later foto's bijvoegen....echt dan snappen jullie het gelijk). In de middag aangekomen in Jaipur....naar een hostel (250 R per nacht, we moesten wel weer de douche slopen anders doet ie het niet..maar ja kleinigheidje hou je altijd :)) Vanmorgen naar Amber Fort geweest....weer heel mooi. Ook hebben we rond geslenterd door the pink city (Jaipur).....heerlijk. Vannacht gaan we proberen de trein naar Jhodpur te nemen. Helaas staan we nog op de waitinglist maar ze zeggen dat het wel goed komt....we zullen zien!!

Tot later!

Veel liefs,
Mar en Cin

• 03 September 2009 - 10:16

Hey zusje en Marianne,

Hoewel jullie gewend zijn aan jullie upperbed in de trein denk ik dat een gewoon schoon bedje toch wel lekkerder ligt, hahaha. Maar gelukkig kunnen jullie er nu in slapen en liggen jullie niet wakker!!!! Beetje vies moeten jullie ook gewend zijn ondertussen dus dat mag geen problemen opleveren. Wel om de gezondheid blijven denken hè!!!
    Geniet nog maar lekker van het heerlijke warme/ hete weer, hier is het nu bijna herfst al schijnt het na het weekend wel een beetje op te knappen, maar tja.... het blijft Nederland. Wacht vol spanning op jullie volgende bericht!!!
    Have Fun!!!

Dikke zoen en kmuf van je zus (Katja)

• 03 September 2009 - 10:36

Katja:

Tjeetje zeg, het was nog niet klaar het verhaal, jullie waren er nog aan het bijtikken, maar dat kan ik hier natuurlijk niet zien..... Volgens mij mis ik nu ook nog een klein stukje, dus ik wacht het nog heel even af voor ik m'n reactie geef op de rest, hahaha.

Dikke kmuf!!

• 03 September 2009 - 10:56

Katja:

Hè hè, klaar, ik zie nu dat het echt afgerond is. Van mams had ik al gehoord dat jullie in de roze stad waren, jullie gaan nu toch door naar de blauwe stad?? Leuk hoor, ben benieuwd naar de foto's!!
    Die mannen in het zwembad zijn natuurlijk niet zulke mooie vrouwen als jullie gewend, dus tja....je kan het ze niet kwalijk nemen. Dat rode ballenknijpertje is bij hun waarschijnlijk helemaal in, wij zijn gewoon verwend met de mooie mannen in de mooie boxers. Dat de wereld erg klein is blijkt bij iedere reis weer, maar dat is dan ook wel weer leuk. Nu helemaal omdat jullie hem waarschijnlijk de kleren van het lijf hebben gevraagd over hoe het medische gebeuren werkt in India. In vice versa denk ik. Nou meiden zoals eerder gezegd GENIET!!!! Wacht weer vol spanning op het volgende bericht!!!!

Dikke zoen en kmuf van je zus (Katja)

• 03 September 2009 - 17:01

Wil En Ellen:

moeten we robert de brink van al you need of love alvast laten zoeken zoeken naar die indier in zijn rode ballenknijpers broekje zodat hij optijd met de kerst hier in nederland aanwezig is.lijkt me wel leuk cindy en marian met de indier in zijn rode ballenknijpers broekje op de t.v.in hilversum.
    maarrrrrr wees verstandig als jullie wel een man zoeken wat ik niet kan indenken want jullie maken nu mee wat vrijheid is maar zo wel zoek er dan 1 in nederland want dat verre kan jullie niet maken voor jullie pa en ma.
    wat een gereis allemaal maar het gaat gelukkig allemaal nog goed zoals ik begrijp geniet er nog maareven lekker van.

knuffels uit het mooie Hoogwoud

• 03 September 2009 - 19:26

Jürgen:

Dag Dames!

Als ik door het viezige deel heen kijk, lijkt het me nog steeds een geweldig land om op vakantie te gaan! Ben blij dat ik het (al "Aziatisch" etend) van een afstandje meekrijg, al zou ik graag een keer echt proeven wat er daar te eten is! Maar door al die Casanova's is m'n vertrouwen om daar te gaan kijken helemaal weg en ben ik énorm blij dat m'n lief graag met de auto op vakantie wil! ;-)
    Wens jullie nog enorm veul schik vanuit een (geloof het of niet) inmiddels fris kikkerlandje!!!

Jürgen