De kunst van het niets doen.... - Reisverslag uit New Delhi, India van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu De kunst van het niets doen.... - Reisverslag uit New Delhi, India van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

De kunst van het niets doen....

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

11 September 2009 | India, New Delhi

Hoi Allemaal!

Onze reis vervolgt zich naar Jaisalmer, een stad in de woestijn van India. Ook dit keer gingen we weer met de sleepertrein, met fan. De trein zou om 5.15 uur vertrekken dus we moesten vroeg opstaan. Op het station aangekomen bleek hij iets vertraging te hebben, ongeveer 3,5 uur! Ok....nou ja dan maar een beetje rondhangen in de kamer van de tourist office (is hier heel normaal). Beetje hangen, zitten, op zoek naar (redelijke) toiletten voor Mar (haar buik is nog niet helemaal top)......en gewoon wachten. Om 8.45 uur gaat de trein, het is weer een gezellige boel. Naarmate we dichter bij Jaisalmer komen wordt het warmer.....en warmer.....je voelt de woestijn komen...ook het uitzicht wordt troostelozer......zand,dorre boompjes en nog meer zand.....ook de trein wordt 1 grote zandbak...alle luiken gaan dicht....maar tevergeefs....het zand komt overal doorheen. In Jaisalmer worden we belaagd door Rickshawdrivers en hotel mensen die ons naar hun hotel proberen te lokken....het is echt niet leuk meer....we moeten ze echt van ons afslaan. Ik voel me net een insect die belaagd wordt door mieren! We vinden een driver die naar het het Golden City Hotel gaat, een hotel met zwembad!!!! :) In het hotel aangekomen springen we in het zwembad pas als we helemaal verweekt en verrimpeld zijn komen we er weer uit. De volgende dag gaat het gebeuren, we gaan net als iedereen hier op.......camel safari!!!! Eerst met de jeep langs een paar tempels....dan rijden we op een verlaten weg...de jeep stopt....Mar ziet 2 kamelen....he Cin kijk onze kamelen.....ja duh vast.....nou we stoppen wel......hoe weet die man nou waar hij moet stoppen.....zoiets als......bij het vierde dorre boompje links (ik zie namelijk geen hectometerpaaltje):) Wat blijkt...het zijn onze kamelen samen met Bilal onze gids voor de aankomende dagen. Bilal is een echte dessertman....klein mannetje met tulband om zijn hoofd.....zijn gezicht is net van leer met diepe groeven. Hij laat behendig al het eten en drinken op de kameel, wij vragen bezorgd of het allemaal wel past......no problem! (het is net een grote stationcar). Dan hup.....Mar en Cin ieder op een kameel en gaan met die banaan. We rijden een paar uurtjes (de kontjes doen al iets pijn) maar gelukkig is het lunchtijd. Het blijkt dat onze Bilal een soort tweede Jamie Oliver is.....een beetje van dit en een beetje van dat....allemaal op het vuurtje en eten maar.......het is echt heerlijk. De afwas....geen probleem....een beetje water.....bord schoonmaken en vervolgens zand erin en drogen/schoonschuren maar.....en ja hoor....het is weer schoon. Bilal zegt dat het beter is om op deze plek te blijven, het is te warm. Als wij even onder onze boom vandaan komen begrijpen we wat hij bedoelt. Maar ja, wat gaan we doen dan? Mar wilde nog een goed boek meenemen maar had dat toch maar niet gedaan. We gingen per slot van rekening op camel safari dus geen tijd. Nu liggen we hier onder ons boompje in de woestijn......la la la.....na na na.....mmmm....ik geloof dat niets doen niet echt iets voor ons is....we worden onrustig.....we gaan takjes breken....tikken met de takjes tegen de boom....we dirigeren een verzonnen vogel orkest....we gaan een liedje zingen.....we spelen met onze fototoestel.....we spelen heel lang met onze fototoestel......hellup.....we komen tot de conclusie dat wij niet niets kunnen doen....wat een armoede. Ondertussen zit Bilal op zijn hurken voor zich uit te kijken of ligt lekker te slapen. De kamelen lopen wat rond en eten de blaadjes die ze nog kunnen vinden. We besluiten een voorbeeld aan Bilal te nemen......gewoon niets doen!! 's Avonds gaan we slapen op een zandberg in de woestijn. Het is echt heel bijzonder.....Mar en ik liggen onder de sterren hemel, te kijken naar de sterren. Bilal is op zoek naar de kamelen (die zijn een beetje ver weg gelopen, hij komt na 4 uur zoeken pas terug). Als we weer wakker worden kijken we rond en zien alleen maar zand en voor ons liggen 2 kamelen vredig te herkauwen.....wauw!!! Bilal maakt ontbijt, we tuigen de kamelen weer op en gaan weer rijden. Na nog geen 2 uur krijg ik alweer pijn aan mijn kont :) Ik vraag Bilal of ik niet even mag lopen.....hij kijkt mij vreemd aan maar ja klant is koning dus prima....even later volgt Mar ook. We lopen vredig door de woestijn met onze kamelen in de hand (Ach ja we blijven toch gekke Hollanders, lopen in de woestijn :))
In de middag komen we thuis en springen gelijk onder de douche, overal zit zand! Daarna lekker in het zwembad. Heerlijk!

Ondertussen, 20 uur treinen verder, zijn we alweer in New Delhi. Dit keer hebben we in een sleeper met airco gezeten. Nou das wel anders! Het is koud....haha...we hadden een dikke trui en sokken aan. Ook de dieren vinden het fijn in de airco....we hadden een lieve muis en heel veel kakkerlakken....we hebben letterlijk met onze hoofden tussen de kakkerlakken geslapen. Ach als je er niet te veel aan denkt valt het best mee. En zo blijkt maar weer....ieder voordeel heeft zijn nadeel! Nu nog een relax dagje en morgen op naar het vliegveld. Dan is deze super vakantie alweer ten einde. Wij hebben erg genoten. We hopen dat jullie ook genoten hebben van de verhalen.

Veel liefs!
Mar en Cin

• 11 September 2009 - 11:29

Mam Van Mar:

Hallo meiden,
    We hebben erg genoten van al jullie verhalen.Alles werd ook aan Oma voorgelezen.
    Zij beleeft het helemaal mee,
    Maar ik zal blij zijn, als jullie morgen weer heelhuids op Schiphol aankomen. Ook het gesprek via skype was geweldig.
    Veel liefs en tot morgen

• 11 September 2009 - 12:27

Paps En Mams Tamis:

Hallo reizigers,
    Jullie fantastische reis is al bijna weer voorbij. Julie hebben er maanden naar uitgekeken en eerder als jullie waarschijnlijk lief is zitten jullie weer in het vliegtuig richting A.dam.
    Maar wat niemand jullie kan afnemen zijn de geweldige herinneringen en ervaringen want die gaan een leven lang mee.
    Ook wij hebben genoten van alle kleurrijke verhalen en met een beetje fantasie de geuren geroken. We willen jullie dan ook bedanken dat we op deze manier met jullie mee mochten reizen. Maar net als de moeder van Marianne zijn we ook weer blij als we jullie zaterdagavond weer live een knuffel kunnen geven.
    Dus voor nu nog 1 keer even een mailknuffel en tot morgen op Schiphol.

• 11 September 2009 - 15:19

Katja:

Hey zusje en Marianne,

het laatste berichtje alweer, de drie weken zitten er weer op. Maar zo te lezen hebben jullie weer geweldige indrukken opgedaan en ontzettend genoten!!!
    Ik heb ook genoten van jullie berichten!!!
    Tot morgen!!

Dikke zoen en kmuf van je zus (Katja)

• 11 September 2009 - 16:22

Alice:

Vond er niks an.....! Grapje! Natuurlijk heb ik genoten, het was weer een heerlijke reis vanuit mijn luie stoel en vanachter mijn PC. Jullie zullen het jammer vinden weer naar huis te moeten, maar bij mij mag je langskomen Cin, om de verhalen nog eens te vertellen en mij vreselijk jaloers te maken. En dan weer hard werken voor de volgende reis!

• 12 September 2009 - 22:44

Essie:

Hi meiden,
    Ik heb zeker genoten van jullie reisverhalen... Heel speciaal zo'n kamelentocht door de woestijn, en nog een overnachting ook. Geen schorpioenen of slangen tegengekomen? Ik hoor de verhalen nog wel een keer 'live'.
    WELKOM weer in Nederland......lekker in jullie eigen bedjes. Weltrusten en droom maar fijn van de avontuurlijke gebeurtenissen in India. ;-)
    KUSSI-es