Op weg naar het paradijs - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu Op weg naar het paradijs - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

Op weg naar het paradijs

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

25 Juli 2013 | Australië, Melbourne

Dus, we hebben lekker een privé busje oftewel het is net een kinderfeestje. Ish zit voorin met de Ipad DJ te spelen, de dutchies komen om de zoveel tijd grappig uit de ‘achter’ hoek en bij iedere stop gaan Simone en Ish dichter bij elkaar staan :). Zo hobbelen we verder totdat wij vinden dat het nu toch wel eens lunchtijd is. Ik heb een grenzeloos vertrouwen in de driver dat hij zo wel zal stoppen bij een goed restaurantje. Anneloes heeft wat minder vertrouwen en vraagt hem meerdere malen te stoppen (later bleek dit terecht). Na een uur stoppen we eindelijk….oww…..het is wel mooi hier met uitzicht op de zee! Wauw!....mmm….we zien alleen geen eten…..we vragen om eten…..tot op heden weet ik nog steeds niet waar het nu helemaal mis ging maar het leek erop dat ze geen eten maakte……wat wij erg vreemd vonden……dit is toch een restaurant? Maar Ish is niet voor één gat te vangen dus hij loopt de keuken in, wijst en gebaart wat…..de vrouw knikt….en hup daar gaat Ish aan de slag……hij gaat gewoon zelf koken. Tom springt direct bij en zo staan de mannen te koken op een ouderwets open vuurtje…….het resultaat……fried rice met groente en ei……heerlijk!! Wanneer we bijna weg gaan komen er nieuwe klanten binnen en tot onze grote verbazing begint de vrouw des huizes gelijk voor ze te koken…..waar ging het mis?? We zullen het waarschijnlijk nooit weten maar we hebben in ieder geval toch heerlijk gegeten met dank aan Ish…….de liefde wordt alleen maar groter…

We vervolgen onze weg naar Ampana. Het plaatsje waar de ferry naar de Togean Eilanden vertrekt. De Togean Eilanden staan bekend om hun mooie verlaten stranden met helder blauw water. Ook kan je er geweldig snorkelen en duiken. Oftewel; een paradijs…..we zijn benieuwd……maar voordat je er bent heb je dus wel een hele weg afgelegd….je komt niet zomaar in het paradijs.

In Ampana hebben we de laatste bungalow weten te bemachtigen. Het is wel even passen en meten zo met zijn vijven in de familiebungalow. Ish ligt op de grond (wel op een matras hoor), de dutchies liggen riant op het twee persoonsbed en Simone en ik liggen samen knus in de twijfelaar…..gelukkig zijn we allebei niet zo moeilijk dus dat ging prima. Het uitzicht van de bungalow……wauw! Dit lijkt al een soort mini paradijs!

Een paar dagen eerder had ik al een berichtje ontvangen van het thuisfront, de strekking; reisverhalen op internet niet top…..spanningen tussen bevolkingsgroepen bij Tentena en Poso….geweldsuitbarstingen paar jaar geleden en ps de ferry ziet eruit als de trein in India!……paps zegt; inpakken en wegwezen daar……maar we weten; jij zal vast niet in 7 sloten tegelijk lopen…..gelukkig hebben mijn pap en mam veel vertrouwen in me :)!

Dus we gaan op weg naar de ferry……enne…..een gewaarschuwd mens telt voor twee…..dus, we zien een boot liggen…….een soort kruising tussen de Ark van Noach en een vluchtelingenboot. Anneloes zegt nog hoopvol; dat zal hem toch niet zijn? Euhmm……deze boot…..trein in India……yep, ik ben bang van wel! Zeewaardig kan je hem eigenlijk niet noemen……we kopen toch maar een kaartje en moeten maken dat we een plekje vinden. Helaas de boot is vol…..uiteraard een relatief begrip hier…..dus we zitten op het dak! Anneloes heeft een sprintje getrokken en heeft een paar ‘luxe’ stoelen voor ons geregeld (lees; houten stoelen die op het dak staan om vervoerd te worden naar één van de eilanden). Het is een beetje warm in het zonnetje maar verder prima uit te houden….tot het gaat regenen en we naar binnen moeten rennen….we proppen ons gezellig bij de rest van de ‘vluchtelingen’ in de boot….oja, en tussen het rijst, de eieren, pakken eten, de kippen en alles wat je je nog meer kan bedenken……we zijn op weg naar het paradijs…..

Note: de dutchies hebben de groep inmiddels verlaten. Zij gaan een andere route ivm hun tijdsplanning. We missen de ‘achterhoekse’ gezelligheid wel!

Veel liefs,
Cindy

• 25 Juli 2013 - 14:54

Marije:

O ja, die vervoermiddelen..! Zet al je standaarden maar opzij want hiermee moet je het doen. Ziet er ehm gezellig knus uit op die boot. Ben blij dat je er heelhuids afgekomen bent :)

• 25 Juli 2013 - 15:28

Miranda:

Hee Cin, had vanochtend je mams al gesproken en al weer allerlei verhalen gehoord!
    Hoe toevallig trouwens dat ook jij vandaag met een verslag komt....
    Wat een mooie foto's. Het ziet er heerlijk uit.
    Ach ja, wat betreft de boot..., je moet alles een keer meemaken ;-)
    Veel plezier!
    Lfs.

• 25 Juli 2013 - 15:36

Zus En Jürgen:

Hallo lief zusje,

Wat een gezellige foto's weer!
    Op de foto's te zien krijgt vol een hele andere betekenis, haha. Veiligheidsvoorschriften hebben ze daar nog nooit van gehoord vermoed ik....
    Wel leuk dat jullie zo'n gezellig clubje hebben!!
    Zag ook een nieuwe profielfoto, leuk maar wel wat donker....

Lief zusje geniet, neem het er nog even van!!!
    HVJ!!

Hele dikke kmuf en kus van ons

• 25 Juli 2013 - 21:31

Paps En Mams:

Hoi lieverd, ach ja we dachten een gewaarschuwd mens telt voor twee ( we leven op de spreuken haha)
    en je ziet het werkt je wist gelijk dat die Ark voor jullie bedoeld was. Hoewel we de passagiers nog niet gespot hadden op internet maar daat hoef je geen fantasie voor te hebben als je de cultuur er bij denkt. een kleurrijk gezeldschap zullen we maar zeggen. Maar jullie zo riant op het bovendek is niks mis mee. Op een cruise zijn dat de duurste plaatsen. Een gezellig boel bij jullie zo te zien op de foto's en altijd handig mannen die kunne koken.
    Nu geniet nog maar lekker van het paradijselijke leven.
    Dikke kmuf van ons

• 26 Juli 2013 - 17:06

Anneloes :

De Dutchies komen eens in de zoveel tijd grappig uit de 'achter' hoek.. hahaha! Ben benieuwd hoe je de rest gaat verwoorden... Liefs

• 26 Juli 2013 - 22:38

Katja:

Wow Cin, wat heb jij een avontuur!!!!
    Geniet nog even van je journey!!
    Liefs, Katja

• 28 Juli 2013 - 11:27

Dutchie 1:

Haha, goede woordspeling Cindy ;) Ik ben blij dat jullie ons toch wel hebben gemist, haha! Wij zijn inmiddels op Lombok, heerlijk eiland :) Jij zit vast ergens op een ander continent, goede reis nog :D

Groetjes Noreen

• 30 Juli 2013 - 16:56

Eefje:

Hoi Cin! Dan pak ik toch liever de Corsica Ferries! Vandaag weer eerste werkdag gehad......was ook wel weer ok.
    Liefs!!

• 05 Augustus 2013 - 17:24

Wil Berkhout:

Je zal altijd nog met zo'n mooie schuit worden vervoert. Een ere plaats daar boven op het dak en zal hij kapseizen dan zit je niet opgesloten