Liefde in het paradijs! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu Liefde in het paradijs! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

Liefde in het paradijs!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

03 Augustus 2013 | Australië, Alice Springs


Euhmm….waar was ik gebleven. Zoals jullie wel door hebben loop ik iets achter in mijn verslaglegging……. We zijn dus op weg naar het paradijs. We stoppen met de Ark bij een klein eiland om daar aan boord te gaan van een klein bootje….en dit bootje…..dit bootje brengt ons naar het echte paradijs…..oftewel we gaan naar het eilandje Bolilanga……wel geteld 30 meter breed en 200 meter lang…..10 bungalows…..een overdekking om te eten en te zitten…..en natuurlijk……een mooi strandje……het is een en al rust en stilte……het paradijs!

We zijn blij dat we met zijn vijven zijn want veel is er niet te doen op het eiland……we hangen wat rond, lezen een boekje, liggen op het strand, Tom houdt mini krab wedstijdjes (wie is het snelste, erg grappig :)) en Anneloes en ik (en af en toe Simone, zij speelt vaak met de honden op het eiland) drinken thee en kletsen wat af……we hebben diepgaande serieuze gesprekken over zoenen met mannen met baarden……en hoe dat nu toch moet met een man met een Sikh baard……:)…..mmmm wat hangt er toch in de lucht…..

Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen…..de dutchies hadden het al heel lang door :)…….al tijdens de eerste busreis van Rantepao naar Tentena zeiden zij, toen Ish en Simone nog buiten stonden: ow, die staan gewoon buiten te tongen!......euhmm, noemen jullie dat niet ‘brommers kieken’ daar in de achterhoek…..dat vind ik toch altijd nog iets beter klinken dan ‘staan buiten te tongen’…….we moesten er met zijn allen wel om lachen….we missen de dutchies!

Ish, Simone en Tom besluiten om met een kleine kano het eiland rond te varen en te snorkelen. Anneloes en ik blijven nog even thee drinken en kletsen (aangezien we dat nog niet voldoende gedaan hebben :)) op het balkon van onze bungalow. Na een paar uur zien we opeens Tom aankomen zwemmen…..alleen…..zonder boot en zonder Ish en Simone……Anneloes en ik springen op en beginnen te zwaaien…….waar zijn Ish en Simone…..haha…..Tom zijn gezicht spreekt boekdelen…..wij zijn natuurlijk te nieuwsgierig voor woorden…..in het kort……Simone is gestoken door een beest in het water (meest waarschijnlijk een kwal)…… Ish twijfelde geen moment en schoot haar te hulp…..Tom besloot dat hij weinig kon betekenen daar op het strand en ging nog even snorkelen…….toen hij zijn hoofd weer boven water deed maakte hij de balans op en besloot dat hij beter het laatste stukje naar huis kon zwemmen :)………

Zo vermaken we ons twee volle dagen op het mooie eiland Bolilanga….het kleine paradijs. Op zaterdag gaan we via een dagtour door naar onze volgende bestemming. We beginnen de dag met een heerlijke boottocht naar een mooie snorkelspot, daarna volgt nog een snorkelspot (iets minder mooi, is relatief :))en daarna eten op een bounty eiland. Dan door naar een eiland met een meer met kwallen……ja jullie lezen het goed……een meer met kwallen en het leuke van deze kwallen is dat ze niet steken…….euhmmm….of toch wel……

Ik was iets sceptisch in het begin maar iedereen overtuigde me van het feit dat ze echt niet steken en dat iedereen hier in dit meer zwemt enz…….nou ben ik net een beetje over mijn angst voor visjes heen……en dan sta ik op wonderbaarlijke wijze opeens weer voor een meer met kwallen??……maar goed, iedereen vertelde me dat ze niet steken (ze leven geïsoleerd in dit meer en hebben geen vijanden en over de jaren zijn ze zo geëvolueerd dat ze niet steken)…..ok,ok……ik ga al…..hartslag 150…..snorkel, snorkel…….ieuw…..veel kwallen….mmmm….ze zijn op zich wel mooi…..ze zijn een beetje bruinig……mmmm….toch wel leuk……

We zijn alweer uit het water als de gids vraagt of we ze ook hebben vast gepakt. Euhmm, nee. Kan dat dan? De gids springt in het water duikt een bruine kwal op en laat hem trots zien. Das grappig! Je kan hem gewoon vast pakken dus iedereen ook even vasthouden en voelen. De gids is alweer uit het water. He Anneloes, daar een witte kwal……pak hem……kan dat dan? Ja, ze steken niet dus waarom niet……stoere Anneloes duikt en hup daar ligt een grote drillerige witte kwal op haar hand…….we zijn allemaal trots en roepen naar de gids…..look a white one! Hij kijkt verschrikt en roept; no, not the white one, they sting!.......An, laat hem los!!! Anneloes laat de kwal snel weer gaan. We inspecteren haar hand, hij doet geen pijn en ziet niet rood…….lekker weer……ja, ja…..kwallen die niet steken…..minor detail…..de witte steken wel……dusss….we gaan maar weer eens uit het water….

Na een korte boottocht arriveren we op ons tweede paradijs. Het eiland Kadidiri. Het is iets groter dan Bolilanga en heeft meerdere resorts. We hebben wederom mooie bungalows aan het strand. Ik moet erbij zeggen met inwonende ratten en de bungalows zijn niet heel goed onderhouden…..euhmm er is zeker ruimte voor verbetering, euhmm dit geld ook voor het eten.…..maar ja je kan niet alles hebben en het uitzicht en de locatie maakt een heleboel goed. Ook dit eiland is een klein paradijs. Op het resort ontmoeten we nog een stel uit Nederland die op dit moment in India wonen. We hangen met zijn alle wat rond, drinken thee en hebben een Nederlandse film avond (Alles is familie). Ish en Simone gaan zondag ochtend samen op doorreis naar het eiland Flores. Tom, Anneloes en ik blijven nog even en gaan dinsdag ochtend weer richting het vasteland.

Note: het zoenen met een Sikh baard is geen probleem en de liefde....dat was en mooie romance in het paradijs……

Veel liefs,
Cindy

ps. Om alle foto's te zien klik dan op het kopje foto's (boven mijn profiel foto)

Pap en Mam: jullie hebben vakantie!!
Kat en Jurgen: jullie hebben ook vakantie!!
Esther K: nog gefeliciteerd met je verjaardag!!
Marije: get well soon, veel ijsjes eten!
Floor: bijna weer werken maar gelukkig wel een mooie vakantie gehad.
Eef: ook weer werken na een mooie vakantie, sterkte!
Ber en Mari: veel plezier in Nederland!
Marianne: bedakt voor je mailtjes. Ik zie je thuis weer.....ik begrijp dat we nog veel te regelen hebben :)
Esther L en Mark: stiekem borrelen op de AIOS borrel :)
Simone en Dominique: wat zullen jullie veel wijntjes drinken op het terras met dit mooie weer! (en straks zelfs met Ber!!)
Anneloes: ik vind je nog steeds super stoer dat je die kwal gewoon oppakte!
Simone: miss traveling together! Had a great time!
Dutchies: miss you guys to! Mis jullie grappige opmerkingen en de leuke gesprekken. Hoop dat julie nog lekker genieten van jullie reis.
Bianca: How are you doing back home again?
Crisisdienst: hoorde dat veel van jullie weer meelezen....leuk!!
Annemarie (WZH): geniet van het mooie weer!! Leuk al die berichten op facebook.
Jeremy: het regende nog best veel daar in het paradijs. Is dat normaal op de Togean Islands?


  • 03 Augustus 2013 - 09:21

    Alice:

    Ha Cin, erg grappig om een bericht over Indo te lezen dat gepost is in Alice Springs :-). Hoewel het hier in de Ardeche over de 30 graden is, de rivier helder en het eten heerlijk, zou ik best met je willen ruilen :-).
    Leuke verhalen weer!
    ENJOY!

  • 03 Augustus 2013 - 09:57

    Yvonne:

    Veel plezier Cindy !!!

  • 03 Augustus 2013 - 10:19

    Adri :

    Hoi lieverd, tijd niets van mij laten horen. Had hele slechte verbinding in Italië. Van mama al weer heel veel verhalen gehoord. De laatste weekjes gaan voor je in. Van de week nog even gezellig koffie gedronken bij mam en nu zijn ze onderweg naar Duitsland. geniet van je laatste weken en veel liefzzzzzz

  • 03 Augustus 2013 - 18:12

    Zus En Jürgen :

    Hallo lief zusje,

    Het zal best dat het zoenen met zo'n baard prima is, maar ik na het zien van de foto's ben ik ervan overtuigd dat het karakter heel mooi moet zijn dan!!

    Wat een paradijsjes! Genieten!! En wat dapper met die kwallen, trots op je!!

    Hvj!!!

    Dikke kmuf en kus van ons

  • 03 Augustus 2013 - 19:56

    Saskia Kruijdenberg:

    Wow wat een mooi strand! Inderdaad een paradijs! Veel plezier!

  • 05 Augustus 2013 - 17:15

    Wil Berkhout:

    Cindy op de eersteplaats wil ik zeggen dat je er nog goed uit zie,ik weet niet of dit komt door die overheerlijke verse kwallensoep of dat je gewoon een heel goed leven hebt, of door dat gezoen met die puntbaardjes.De eilanden zien er goed uit en het mooie van kleine eilanden is je hebt geen Tom Tom nodig verdwalen doe je er niet.Geniet nog lekker de laatste weken en kom wel in je eentje naar huis want pa heeft nog steeds die dubbelloops klaar staan xxxx

  • 06 Augustus 2013 - 11:02

    Esther K:

    Hey lief nichtje :)

    Bedankt nog voor de felicitatie, ik heb het erg gezellig gehad!

    Wat een mooie foto's weer, zo'n eilandje is toch wel een droom hoor.......
    Ik denk dat ik me ook wel zou vermaken daar ;)

    Veel plezier nog en geniet nog even de laatste weken!!!

    Dikke kus Es

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 257788

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 21 Augustus 2013

Azie 2013

02 September 2011 - 28 April 2012

Cindy goes Zuid-Amerika

07 April 2010 - 23 Mei 2010

rondreis Laos en Vietnam

22 Augustus 2009 - 12 September 2009

Rondreis door India 2009

Landen bezocht: