De laatste dagen - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

26 April 2012 | Colombia, Bogotá

Tatanga, weer terug naar Park Tayrona, mooie bounty stranden, Salento en dan.....naar huis.

We zijn in Taganga en zitten in een mooi hostel met heerlijk eten en we hebben ook nog een prive kamer met zijn vieren. Wat wil een backpacker nog meer......mooi weer en een fijn strand?...........haha,dat is er ook :) Dus we gaan maar weer eens een dagje genieten aan het strand. De volgende dag gaan we naar park Tayrona. We vertrekken al vroeg ivm de warmte. Eerst met de bus en daarna weten we een goede deal te maken met een taxichaufeur. Maar daarna moeten we toch echt lopen. Oeps, het heeft een beetje geregend dus lekker op mijn slippers in de jungle door de modder baggeren......een soort derde modderbad speciaal voor mijn voeten.......die zijn nu echt zijde zacht :). Na een uurtje lopen komen we bij het eerste adembenemende strand......en er volgen er vele meer.....bounty strand na bounty strand.......en we slapen.....3 keer raden.....naast het bounty strand. De andere meiden hebben een hangmat en ik ga in een tentje. Nou ja, tentje. Ik geloof niet dat ie erg waterdicht is en bij ieder zuchtje wind waait ie bijna weg. Oja, en er is ook geen matras......ach ja, je moet er wat voor over hebben om bij het bounty eiland te mogen slapen. Helaas gaat het 's avond spetteren en waaien. Ik doe een groot zeil over mijn tentje (ja, de kampeerder in mij komt weer naar boven) voor de regen. De wind? Tja, daar is weinig aan te doen. Mijn tentje waait bij iedere windvlaag bijna weg.....jullie begrijpen, ik heb heerlijk geslapenen! De volgende dag kom ik als een krant het tentje uit. Oef, even rekken en strekken maar dan lekker ontbijten aan het strand. We hebben 2 potten Nutella en wist u dat; je alles in de Nutella kan dopen.....banaan, appel, crackers en natuurlijk gewoon je vinger:). Oftewel een uitstekend ontbijt en daarna gewoon weer; another day at the beach. Het leven aan de kust is zwaar! Na 2 nachten, de tweede nacht is een stuk beter omdat het niet regend en waait, gaan we weer naar Taganga. Mijn tijd in Colombia begint te dringen toch besluit ik nog even een dagje extra te blijven. Gewoon voor de gezelligheid. Nog even samen eten, een cocktail drinken en kletsen want dat hadden we nog niet genoeg gedaan. Maar dan is het echt tijd om weer verder te gaan. Ik ga op weg naar mijn laatste bestemming; Salento.

Michelle (Canada) gaat ook met ons mee naar de bus. Ook zij wil richting Medellin. We nemen samen de bus. Onderweg besluit Michelle ook een tussenstop te maken in Medellin. We zoeken een hostel en gaan direct de stad verkennen. Het is super druk in de stad dus we besluiten aan het eind van de dag nog even naar de rustgevende Botanische tuin te gaan. We gaan lopen, euhm links, rechts en weer links, ja volgens mij gaan we goed.....euhm, het wordt wel een beetje een duister sfeertje hier.....moeten we hier wel lopen?....nou ja, we lopen hier nu toch al. Laten we maar doorlopen.......we lopen door houden onze tassen vast en kijken goed om ons heen......overal staan groepjes mannen op straat.....dan word er gevraagd hoeveel we kosten.....huh, hoeveel we kosten.....we kijken nog een keer goed om ons heen.....en dan word alles ons opeens erg duidelijk.....er staan verschillende schaars geklede vrouwen op straat. Ze pronken met hun borsten en draaien met hun billen......ah,we zijn in DIE buurt.....dan zie ik Michelle haar ogen opeens groot worden. Ik volg haar blik......en dan zie ik het ook.....wauw, wat een kont, daar zitten zeker inplantaten in. Echt zo'n enorme 'ronde' kont had nog nooit gezien, het waren net 2 skippieballen. We wilde het liefst een foto maken maar deden snel een berekening, 4 boze prostituees tegen 2 backpackers......mmmm....toch maar geen foto. Toch maar beter om snel door te lopen. Dus helaas geen konten foto maar wel veel mooie orchideen en vlinder foto's van de Botanische tuin :).

De volgende dag reizen we door naar Salento, een knus leuk dorpje in de koffie streek van Colombia. Ook bekend door Valle de Cocora, een schitterede vallei in de 'wax palm cloud forest'. Oftewel berghellingen met heel hoge palmbomen omringd door wolken.In het hostel ontmoeten we Itay (Israel) en Jorge (Colombia) en later op de avond ook nog Linsy (Amerika). We besluiten de volgende dag met zijn alle de trek door de vallei te doen maar eerst nog even een drankje op het plein. Het is zaterdag avond dus groot feest. We liggen eigenlijk iets te laat in bed voor een 5 uur durende trek en het biertje de avond ervoor maakt het niet beter. Dus het was af en toe wel een beetje afzien maar het was het zeker weten dubbel en dwars waard! Super mooie uitzichten en die palmbomen......die zijn echt hoog! 's Avonds maakt Itay een overheerlijk Israelisch gerecht voor ons klaar en daarna......stiekem, op tijd naar bed :). De volgende dagen relaxen we wat, slenteren door het dorp en gaan nog even op bezoek bij een lokale koffieboederij (erg leuk en interessant). 's Avonds maakt Itay een overheerlijk soep (wel fijn een man die van koken houdt) en gaan we met bijna het hele hostel cocktails drinken. Zoals jullie lezen zijn de laatste dagen zeer relaxed en gezellig. Maar ja, dan komt er echt dat moment van gaan en dan bedoel ik niet op weg naar het volgende avontuur.....nee, op weg naar Bogota om naar huis te vliegen.

Dinsdag avond neem ik samen met Itay en Michelle de nachtbus naar Bogota. In het hostel in Bogota zien we Lauren ook weer. Ook zij vliegt, net als Michelle en ik, donderdag naar huis. Woensdagavond is er een geweldig afscheidsfeest, we dansen en feesten de hele nacht door......maar nu is de dag echt aangebroken. Na acht geweldige maanden ga ik nu echt naar huis......


Veel liefs,
Cindy


Pap en mam: tot zaterdag! Pap heeft u al appeltaart gebakken :)
Kat en Jürgen: ook tot zaterdag voor een dikke kmuf!
Marije: veel plezier zaterdag en zondag. We drinken snel weer thee en koffie :)
Floor: ik kan je gelukkig bijna een echte knuffel geven, sterkte met je nachtdiensten.
Eef: tot snel, heerlijk live bijkletsen ipv skype en whats app.
Jo: ik kom snel een 'high wine' doen!
Marianne: de tijd gaat echt snel. Over 1 maand weer; Mar en Cin herenigd! Drankje op het plein.
Ber: wanneer ben je weer terug voor ons 3 okt feestje. Oja, en het zonnetje schijnt in Bogota.
Elske: ik wil wel horen dat je al heel veel geschreven hebt ipv mijn blog gelezen :)
Martin: ik heb nog wel even gezocht naar mr. Obama maar helaas niet gezien :( Dat was zeker leuk geweest.
P&J: ja, heerlijk hè zo'n facelift. Ik kan alleen nog maar glimlachen met mijn strakke huidje!
Iedereen: bedankt voor alle waarschuwingen voor het weer in Nederland. Het maakt me niet echt vrolijk maar ik zal proberen wat zon mee terug te nemen.

  • 26 April 2012 - 11:14

    Paps En Mams:

    Dat was wel een heel gezellig afscheidsfeestje als ik je laatste app om 5.30 uur lokale Colombiaanse tijd krijg. Een kort nachtje slapen dus voordat je aan je lange reis naar huis begin. Maar ach met z'n lange vlucht voor de boeg geeft het niet dan doe je lekker je oogjes weer toe dan gaat de tijd ook wat sneller. Wat dat groene betreft zal ik even een tipje van de sluier oplichten. Het is groen soms loeit het en je kan het ook thuis gebruiken. Het zijn in ieder geval geen groene kmuffen.
    Voor nu nog even een digitale knuffel.

  • 26 April 2012 - 12:52

    Jacqueline Wellenste:

    Lieve Cindy, heel veel sterkte met het teruggaan! Maar wel erg fijn dat je in een stuk weer terug komt! Hele goede reis terug!
    Liefs, Jacqueline

  • 26 April 2012 - 13:48

    Maartje:

    Hi Cindy,

    Vond het erg leuk om je beeldende en vaak grappige verhalen te blijven lezen, en zo op de hoogte te blijven van wat je allemaal meemaakt. Goede reis terug en sterkte met wennen straks in ons koude kikkerlandje! Ga je weer terug naar het hofje?

    Groetjes Maartje

  • 26 April 2012 - 15:44

    Esther K:

    Lieve Cin,
    Bedankt weer voor al je geweldige verhalen!
    Een hele goede reis e hopelijk tot snel....
    Dikke xxx

  • 26 April 2012 - 20:20

    Miranda:

    Ach ja...., heel cliché....., er is een tijd van komen en een tijd van gaan.....
    Maar als je afscheidsfeestje daar eindigt, val je pardoes hier in Nederland met je neus in ons Koninginnedagfeestje...... Wat een gezelligheid!!!!!!
    En Cin....voor dinsdag alvast héél veel succes!!! Zet 'm op.

  • 27 April 2012 - 10:06

    Edith Tamis:

    Hoi Cindy,

    Goede reis terug, ik vond het geweldig om je verhalen te volgen op internet en zal het zeker missen!

  • 28 April 2012 - 11:42

    Wil En Ellen Berkhou:

    nu word het tijd dat je naar huis ga ,want als je geen verschil meer zie tussen een koe en een stier dan word het minder. het is lang goed gegaan met je maar er komt een einde aan alle indrukken
    knuffels wil en ellen

    als je dit lees dan ben je al thuis als het goed is ,maar ook dat weet je nooit met jou

  • 28 April 2012 - 23:53

    Arnold:

    Dat waren were 8 onvergetelijke maanden volgens mij. Succes bij de terug keep v.d. Werkelijkheid..

  • 30 April 2012 - 03:17

    Esther L:

    Nou, Welkom terug in nederland Dan maar!
    Ik volg 5 mei weer, voor nu nog even de groeten van mij vanuit Zuid amerika! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 719
Totaal aantal bezoekers 256240

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 21 Augustus 2013

Azie 2013

02 September 2011 - 28 April 2012

Cindy goes Zuid-Amerika

07 April 2010 - 23 Mei 2010

rondreis Laos en Vietnam

22 Augustus 2009 - 12 September 2009

Rondreis door India 2009

Landen bezocht: