Trekking in Nepal! - Reisverslag uit Bhairāhawā, Nepal van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu Trekking in Nepal! - Reisverslag uit Bhairāhawā, Nepal van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

Trekking in Nepal!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

21 Mei 2013 | Nepal, Bhairāhawā


Base Camp Mount Everest, wijze woorden, mooi hostel, poelen en een lange laatste dag.

Dusss….we gaan trekken…..het eerste voorstel was een 7 daagse trek door Kathmandu Valley…..euhmmm wat denk je zelf Khem (volume 10 uit 10)!! Zoals jullie weten ben ik niet echt het wandel type of moet ik zeggen ‘echt niet’  dus 7 dagen trekking…..neh! Misschien een dagje wandelen. Nee das geen optie, Nepal is voor trekking! Ok, 2 dagen dan. Nee, Nepal is voor trekking! You go 3 days!....3 dagen wandelen?...nou ja, we zijn maar 1 keer in Nepal….en….Nepal is voor trekking…..ok, een 3 daagse trekking!

Zondagochtend half acht staan we klaar met ons rugzakje. Good morning, how are you (volume 10 uit 10)!! This is Deepak your guide! Daar staat Deepak, 3 turven hoog maar met grote handen en voeten (is waarschijnlijk makkelijker om de berg op te komen). Hij geeft ons een ferme handdruk en een vriendelijke lach. Hij komt net terug van Base Camp Mount Everest, een veertien daagse trekking. We lachen vriendelijk terug en zeggen; no, we only go 3 days. Hij lacht terug en zegt; that’s fine, we wil take it easy…….ik ben iets gerust gesteld……ben eigenlijk wel een beetje zenuwachtig, 3 dagen wandelen….wat als ik pap en mam niet bij kan houden *schaam*!

So, off we go…….ik moet heel eerlijk zeggen de eerste dag was super! We liepen door de bergen en door bergdorpjes op weg naar Chisapani. We hebben ons verbaasd over het leven in de bergen….zo anders als bij ons….niets gaat automatisch, alles met de hand en alles gaat zoals wij het 100 jaar geleden deden. Het lopen is vermoeiend maar alle indrukken maken dit weer goed. Ik raak verder aan de praat met Deepak. This time 3 days trekking, next trekking Mount Everest Base Camp!!….ik begin te lachen….whaha tuurlijk, next time Cindy is walking on the moon.....die kans zit in dezelfde orde van grote :)…..Deepak kijkt serieus……no, you can do that!.......het is duidelijk dat Deepak mij nog niet echt kent :)….laten we eerst de aankomende dagen maar afwachten….we lopen (dan nog) vrolijk door. Deepak vertelt vol overgave over de Mount Everest en zijn passie voor de bergen. Het is mooi om te zien hoe zijn gezicht opklaart wanneer hij het over de bergen heeft. Ik vraag hem wat zijn droom is. Ik verwacht dat hij zegt; de top van de Mount Everest bereiken! Maar nee, hij kijkt me aan en zegt; een rustig, simpel en gelukkig leven…….mmmm….dat antwoord had ik niet direct verwacht…..zijn motto is live now, you never know what tomorrow brings and be happy. Oja en als je een goede Karma hebt dan ben je een goed mens en ontmoet je ook goede mensen. Wat een wijsheden allemaal!!....ik kijk om me heen….joehoe, hallo, moet ik iets met deze wijsheden. Wil iemand mij wat vertellen? Ik kwam hier gewoon voor mijn lol! Waarom word ik zo geïrriteerd? Ben ik niet blij, leef ik niet met de dag….heb ik wel een goed karma? Hellup!.....ik kijk naar Deepak, hij kijkt rustig op en kijkt me aan….het blijft stil…..ik kijk weer voor mij uit…..en loop door…..het was toch simpeler geweest als hij gewoon naar de top van de Mount Everest had gewild….

Na een dag wandelen komen we aan in Chisapani, een klein bergdorp….of zal ik zeggen een rij hotels/hostels, wat winkeltjes, een cafe (waar iedereen al dronken is), oja en een poelhal (met 1 poeltafel :)). Prima voor vannacht! Of ben ik te enthousiast mam? Euhmm, ok…..het is een beetje vies….euhmm ok, het is een beetje heel erg vies…de dreft ligt in Kathmandu in mij grote backpack….het bed? Euhmm, of moet ik zeggen; die plank met een schuimrubber matrasje van 3 cm erop….ja, het is geen luxe hier….oh, sorry, ik vergeet de schimmel op de muren nog (voor het hele plaatje)……nou ja, er is ook niet echt iets anders om te slapen dus…….leef vandaag misschien heb je morgen alleen maar een houten plank :p en be happy!!
Note: het eten was heel lekker en de mensen heel vriendelijk! Na een kort momentje van wennen hebben pap en mam heel erg genoten!

Voor het eten wilde ik nog even door het ‘dorp’ lopen. Deepak ziet me en komt naar me toe; I will walk with you. Het wordt een lange wandeling en gesprek over liefde, geluk, familie, samen zijn, rust…het leven in Azie en ons westerse leven……we moeten terug naar het hostel voor het eten. Na het eten gaan pap en mam naar ons 5 sterren kamer. Ik ga nog even poelen met Deepak. Een lokale jongen helpt me nog even op weg aangezien het niet echt opschiet met mijn ballen . Daarna gaan we lekker slapen…..morgen weer wandelen!

De volgende dag doen mijn voeten en spieren pijn. We moeten 7 uur wandelen naar de volgende plaats, Nagargot. Het zou vandaag vlak zijn. Dus ik vraag optimistisch; ah, like in Holland pancake flat. Deepak kijkt me iets vertwijfeld aan; euhm no, more like Nepalees flat…..ik kijkt op mijn beurt bedenkelijk terug……jullie begrijpen dat het niet vlak was  ook een beetje naïef van mij…..ach hup Cin, leef met de dag en be happy……nou, na 4 uur was ik niet meer happy….mijn voeten doen heel erg pijn….Deepak vraagt of ik blaren heb. Nee, vast niet. Komt goed, be happy! Opgeven is geen optie! We lopen langzaam….Deepak valt bijna om, zo traag :), nee hoor het valt mee, we hebben redelijk gelopen. We lunchen bij een oud mannetje. We bestellen fried rice. Het mannetje loopt naar achteren en komt terug met een soort snelkookpan en verse groenten. Dan gaat hij zijn keukentje in en horen we hem druk hakken…..wauw hij maakt echt alles vers…..heel bijzonder en heel lekker! Daarna nog 3 uurtjes……daar zal ik het verder niet over hebben……laat ik zeggen…..ik ben geen wandelaar :)…….enne pap en mam hadden het geloof ik ook wel een beetje gehad….

De volgende dag gaan we naar Bhaktapur….maar we hebben de keuze; of nog 4 uur wandelen of direct met de auto naar Bhaktapur…….het zou ons sieren als we de trek gewoon af zouden maken maar zoals jullie waarschijnlijk wel raden……hebben we de auto gepakt…..ik neem graag alle schuld op mij! Ik heb namelijk op beide voeten blaren! Au! Oja , en spierpijn :)……en ik wil heel graag Bhaktapur rustig kunnen bekijken…..tot zo ver ons trekking avontuur!

Liefs,
Frits, Ineke en Cindy

Zus en Jurgen: mooie stoelen en je haar zit goed Zus!! Enne het wordt veel vega eten bij pap en mam als ze thuis komen.
Marije: ja, ja ik heb ook gesport in de bergen! En voorpret is altijd goed!
Floor: gefeliciteerd!!
Eef: dikke kus!!
Berkhoutjes: pap en mam eten hier heerlijk….maar toch hebben ze het nog over de lekkere boontjes uit Hoogwoud 
Miranda: we hebben erg gelachen om je berichtje, dank!
Ber: Succes met jullie virus....hier nog rustig met de darmen (even afkloppen :))
Louis: we waren net voor de brand uit Thamel weg….zag er idd heftig uit….chaos, brandweer, gekkenhuis….moet ongelooflijk zijn geweest.
Marianne: geniet in Su!!
Aleid: Haha….OR2K al gevonden, 2 keer gegeten…..heel lekker!!! Thanks voor de tips!
Esther, Job en Mark: denk aan de vrijdagmiddag borrel, heel belangrijk!
Suus: succes met je nieuwe baan, nu echt als psychiater!!
Oud collega’s WZH: leuk als jullie me weer volgen. Ik denk altijd met veel plezier aan jullie terug! Knuffel van mij!
Saffier de Residenstie fysio Swaenestate: het was maar 2100 m dus geen aambeien 


  • 21 Mei 2013 - 15:10

    Nanda:

    Hoi Cin en paps en mams....
    Tja, wat zal ik zeggen? Super goed dat je bent gaan wandelen? Luister naar je gevoel en doe het vooral niet?? Hihi, ik weet dat ik twee dagen wandelen ook niet had zien zitten, laat staan 3. Zeker niet met de 5-sterren overnachting tussendoor...
    Ik hoop dat jullie minder regen hebben dan wij, dat wel! Geniet nog van de vakantie...

  • 21 Mei 2013 - 15:16

    Alice:

    Hahahaha, zo te lezen is er in de bergen nog niet veel veranderd! Jullie hebben het nog luxe gehad. Wat dacht je van: met 3 vreemden in een 2-persoonsbed ZONDER matras? Of: een heel klein kamertje bij een gezin waar beneden de oude oma lag te sterven (die in de nacht is overleden)? En zo heb ik er nog wel een paar :-).

    Het is wel prachtig hè, daar in de bergen. Heb je nog iets meegekregen van de grote brand in Kathmandu?

    Geniet ze!

  • 21 Mei 2013 - 17:13

    Zus En Jürgen :

    Hallo lief gezin,

    Ondanks het wandelen kijken jullie wel heel gelukkig o de foto's dus dat zit wel goed, haha.

    Zusje om gelukkig te zijn moet je soms ook ongelukkige dingen meemaken, opbouw van karma zullen we dan maar zeggen ;-).

    Ik ben blij dat jullie genieten, wederom en schitterend land en wat een rijkdom dat jullie dit met z'n drieën mogen doen (goede karma?)

    Hou van jullie!!!

    Geniet!!!

    Dikke kmuf en kus van ons

  • 21 Mei 2013 - 20:56

    Eefje:

    Ai Cin, die blaar ziet er pijnlijk uit!!!! Prachtige foto's weer! Liefs!!!!

  • 21 Mei 2013 - 21:38

    Esther L:

    Nou ja, nu weet je weer dat lopen ECHT niet jouw ding is. ;) Of nou ja, jij wist het eigenlijk al. Toch lef om het weer te proberen! Erg leuk om door je berichten heen de aziatische sferen weer mee te proeven. Supergaaf. Ik reserveer alvast de eerste AIOS borrel als je weer terug bent in mijn agenda! Veel plezier nog!

  • 21 Mei 2013 - 23:16

    Wil Berkhout:

    Mooie foto's Frits leuk dat je de beurs berichten bij hou in een krant die je toch niet kan lezen En ach een beetje schimmel op de muur wat maakt het uit. Het eten is goed. Ineke samen met cindy op de foto. Prachtig mooi. Cin die paar blaartjes daar valt toch best mee te leven ,heb je mijn blaren gezien na mijn laatste 4 daagse dat waren pas blaren.Maar waarom zou je ook gaan lopen als er ook een auto die kant op gaat. Luitjes nog heel veel plezier met zijn drieen. Xxx van ons

  • 21 Mei 2013 - 23:16

    Wil Berkhout:

    Mooie foto's Frits leuk dat je de beurs berichten bij hou in een krant die je toch niet kan lezen En ach een beetje schimmel op de muur wat maakt het uit. Het eten is goed. Ineke samen met cindy op de foto. Prachtig mooi. Cin die paar blaartjes daar valt toch best mee te leven ,heb je mijn blaren gezien na mijn laatste 4 daagse dat waren pas blaren.Maar waarom zou je ook gaan lopen als er ook een auto die kant op gaat. Luitjes nog heel veel plezier met zijn drieen. Xxx van ons

  • 21 Mei 2013 - 23:22

    Miranda:

    Volume 10 vanuit Nederland:
    Mijn complimenten voor jullie trektocht!!! Wat een bikkels zijn jullie toch.
    Dat betekent dat jullie straks ook de 4 daagse in Nijmegen kunnen lopen, ha, ha.
    Zonder gekheid, ik geloof zeer zeker dat het afzien is geweest.
    Ongetwijfeld een fantastisch mooie tocht, alleen even af en toe op de tanden bijten.
    Je moeder overwint steeds sneller het logeren in een niet zo clean gebeuren. Nog even en jullie kunnen de dreft achterlaten....
    Geniet weer met z'n allen. Het ziet er heel gezellig uit op de foto's.
    Bijzonder hoor zo'n reis met elkaar!

  • 23 Mei 2013 - 17:21

    Louis:

    In ieder geval hebben jullie Nederland als trekking natie weer nadrukkelijk op de kaart gezet, al kun je je afvragen of er zonder aambeien sprake is geweest van een echte trekking! :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 256537

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 21 Augustus 2013

Azie 2013

02 September 2011 - 28 April 2012

Cindy goes Zuid-Amerika

07 April 2010 - 23 Mei 2010

rondreis Laos en Vietnam

22 Augustus 2009 - 12 September 2009

Rondreis door India 2009

Landen bezocht: