Trein ticket........meer kans bij de Lotto! - Reisverslag uit New Delhi, India van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu Trein ticket........meer kans bij de Lotto! - Reisverslag uit New Delhi, India van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

Trein ticket........meer kans bij de Lotto!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

25 Augustus 2009 | India, New Delhi

Hi Allemaal!

Eerste nacht heerlijk geslapen...maar dan komt het. We stappen uit het hostel......en ja hoor daar komt ie........culture shock!!! Wauw......toet toet, overal lawaai, mensen, beesten, auto's, scooters, rickshaw's......en de geur...euuhhmm.....geen woorden voor!
Ok, dit is India....oja had ik al gezegd dat het warm is :) nee he! Nou het is warm.....maar goed wij wilde naar India dus wij zijn in India.
Het plan...weg uit New Dehli....ticket kopen. We hebben gehoord dat dit bij het international tourist office (ITO) moet op de eerste etage van het station. Prima!!! Lopen, lopen...vol bepakt.....stop!! Grote Indische man zegt: No tourist here only India people!!! Ja maar: we want ticket...NO!! ITO is closed, its over there. Nee, we geloven je niet wij willen erdoor! Nee!.....Ok dan stukje terug lopen. Dan begint hij te zeggen.....ik rickshaw voor jullie regelen, jullie zijn niet op het goed station. Er rijden geen treinen naar Derha Dun vanaf hier. Mmmmm...wij hebben gehoord van wel.....dan wordt hij BOOS!!! Wat jullie respecteren mij niet, ik respecteer jullie wel!!! Jullie luisteren niet. Hij begint te schreeuwen...hellup!!! Euuhhmm, wij lopen door. Gewoon negeren.....Mar....hellup...bij elkaar blijven!! Hij roept ons nog enkele nare dingen toe (tenminste zo klonk het in het Indisch) en we lopen door. Wij moeten gewoon dat station in......poging 2.....weer een Indische man....iets kleiner....alleen begint hij gelijk te schreeuwen als wij ITO zeggen en ons niet weg laten sturen. Er komt een Engels meisje aanlopen. "Je moet ze niet geloven, ze liegen allemaal. Het is daarboven, gewoon doorlopen." Dus wij lopen dapper door en negeren al het geschreeuw.
We zien het ITO, deur door.....en daar is AIRCO!!! Zucht....we made it!!! Nu nog een ticket. Helaas, hier kunnen we alleen reserveren voor andere dagen. Voor een ticket voor vandaag moeten we beneden bij het locket zijn......NEE!!!....hoe meoten we dat doen dan.....heel simpel zegt de vriendelijk man.....je loopt gewoon door en negeert alles en iedereen...ah ha! Maar welk locket moeten we zijn....nou gewoon down the stairs, left, then wall (boem) and then u-turn en there is te ticket office....jaja. Ok wij vol goede moed naar beneden....gewoon doorlopen....nou ja om een lang verhaal kort te maken......we hebben de tickets!!!! :)

We gaan naar Dhera Dun.....maar we weten nog niet wat we van de Indische mensen in New Dehli moeten denken (ook al veel aardige mensen ontmoet hoor :))

Liefs
Cindy en Marianne

• 28 Augustus 2009 - 13:37

Wil En Ellen:

ik reageer maar op deze want hier heeft nog niemand op gerageerd.zo zie je maar blaffende honden bijten niet laat je nederlandse tanden zien en ze vliegen voor je weg het zijn gewoon grote schijters die indiers het valt me tegen dat ze daar ook airco hebben jullie gaan toch voor de warmte we zijn blij dat jullie lekker genieten vooral van een wilde busrit.maar straks lekker de bergen op we leven met jullie mee. veel plezier verder en ik hoop dat jullie de ponden weer terug vinden