Spannende busrit!! - Reisverslag uit Mussoorie, India van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu Spannende busrit!! - Reisverslag uit Mussoorie, India van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

Spannende busrit!!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

25 Augustus 2009 | India, Mussoorie

Hi Allemaal,

Onze vaders en moeders kunnen dit misschien beter niet lezen (mam, ik denk dat u hier een ouderwetse rolberoerte van zou krijgen :))

We zijn aangekomen in Dhera Dun. Is al iets rustiger dan New Dehli. Ons plan is om naar de bergen te gaan. Moet heel mooi en rustgevend zijn en dat kunnen wij wel even gebruiken. Eerst nog even tickets kopen voor de trein naar Varanasi. Het ging dit keer heel soepel, er zat een vriendelijke vrouw achter het locket die ons lief toe lachte.....en als ervaren trein reizigers wisten wij natuurlijk precies hoe en wat :)

Op naar de bus naar Mussoorie, een mooi bergdorpje aan de voet van de Himalaya......oww we moeten gelijk instappen...de bus gaat al.....enne waar moeten we precies zitten???? Moeten onze kontjes daar tussen....euhmmm....nou ja goed dan daar gaan we........wring...wring..zweet...en we zitten....OK. Hoe lang duurde de rit ook al weer......goed 1 uur....fijn! Nou ja je wil backpacken of je wilt het niet. Eerste stuk valt mee, beetje getoeter maar daar raken we al aan gewend. Dan gaan we de bergen in, de buschauffeur wordt enthousiast!! Gas....ja daar gaan we! De Indische jongen naast ons begint te bidden.....mmmmmm......moeten wij ook een schietgebedje doen??.....de eerste bocht.....piepende banden.....kan gebeuren.....tweedebocht de banden piepen nog harder.....getoeter aan de andere kant van de weg.....kan net...bijna botsing.....430ste bocht (cindy en Marianne zien een beetje paars/groen) nog steeds piepende banden. We vragen de buurman.....die zegt: this is the craziest bus driver I know!! I take this bus every day and I'm still scared when he drives!.....mmmmm....hebben wij weer getroffen.....Na een lange rit komen we aan in Mussoorie, 2000 m hoogte. Het is super mooi. We ontmoeten Hugo, een zeer knappe vriendelijke Fransman die momenteel in India studeert. We slenteren met z'n drietjes door Mussoorie en rusten wat uit bij een mooi uitzichtspunt. We drinken heerlijke Chai thee met gitaar op de achtergrond.....verder was er niemand......wat een heerlijk leven!!!!

We genieten volop!

Vandaag nog even naar een Boedistische tempel geweest en vanavond op naar Varanasi. Het is slechts een rit van 20 uur :)

Tot later!

Dikke kus,
Marianne en Cindy

• 25 Augustus 2009 - 09:24

Kat:

Hallo zusje en Marianne,

Wat een avontuur weer, Loibl eat your hart out!!! Hebben jullie weer, de gekste buschauffeur die er is en jullie stappen bij hem in!!!! Maar heel aangekomen, dus niets aan de hand. Het uiteindelijke resultaat mag er zijn toch...Schitterend uitzicht, thee en een lekkere Fransoos we kunnen hier zeker zeggen dat het voor een goed doel was, namelijk genieten met een hoofdletter G!!!!
    Veel plezier weer!!! En probeer gekke buschauffeurs een beetje te vermijden.....

Dikke kus en kmuf van je zus (Katja)

• 25 Augustus 2009 - 18:08

Paps En Mams Tamis:

Ik zei toch al niet met vreemde mannen praten en dat komt nu ook uit. Want je moet ze dus negeren in india althans diegene die tegen je schreeuwen. Trouwens ik leef nog hoor Cin. geen rolberoerte dus, raak zo langzamerhand wel aan je avonturen gewend. Wij hopen dat jullie niet al te verkreukeld uit de trein komen. Wij gaan morgen richting italie want het is hier
    's avonds Campingkoud ha ha. Dikke kmuf van ons

• 25 Augustus 2009 - 19:04

Jürgen:

Hallo Dappere Dames!

Met het lezen van jullie backpack actie in den vreemde komen er 2 dingen boven en beide beginnen met ge: GEstoord en GEWELDIG!!! Dit gaat een korte txt worden omdat dat geweldig nu hard door m'n kop knalt..

Daarom wens ik je veel plezier in het ongetwijfeld prachtige India!!!

Jürgen

Ps: succes met het reisje...

• 26 Augustus 2009 - 02:12

Arnold:

Hi Nichtje, wat weer een lekkere trip, je maakt je neef jaloers. Ik heb veel collega's en buren van India en begrijp dat het er erg mooi is. Heel veel plezier, en geniet v/d busreisjes door de bergen:-)

• 26 Augustus 2009 - 07:54

Alice:

Ha naar Varanasi.......een hele bijzondere ervaring! Zou best even mee willen kijken en ruiken. Over jaloers mag ik het eigenlijk niet hebben, maar toch...... Ik blijf graag je verhalen lezen en je volgen, zo ben ik toch ook een klein beetje 'op reis'. Ben ook heel benieuwd naar de foto's.
    Geniet!

• 27 Augustus 2009 - 11:02

Eefje:

Hoi Cindy!
    Leuk om te lezen. Hier is het wel saai zonder jou. Moet nu weer pt gaat zien. Groetjes, ook van Inge!

• 27 Augustus 2009 - 12:30

Adri:

Hai meiden, Ik heb alweer genoten van jullie verhalen. Jullie beleven weer van alles, maar dat banden peipen kunnen, daar heb ik nog nooit van gehoord.
    Succes en veel plezier, Dikke knuffel.