Alle tijd! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu Alle tijd! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

Alle tijd!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

04 September 2011 | Ecuador, Quito

Koe op de weg, weinig intergereren, en een schitterend Quito......

Zoals jullie weten was ik al een tijdje bezig met het plannen van mijn reis, want ja......planning is alles :) Dus ook het vertrek moet gepland worden. Ga ik vanuit Leiden of Warmenhuizen......hoe laat moeten we weg, 7.45 uur vliegen (wel vroeg :()......hoeveel tijd van te voren moet ik nu inchecken.......hoeft toch niet zo vroeg....of toch wel.....tja je weet maar nooit. Mmmm, nou ja toch maar op tijd weg, want dan hebben we alle tijd en we moeten toch vroeg op. Het is rustig op de weg, we maken nog wat grapjes om de zenuwen te drukken. Dan zien we zwaailichten.....ownee he.....oef gelukkig het is aan de andere kant van de weg.........veel politie......huh......zien we het goed......nog even knipperen.......nee we zien het echt goed......haha....een koe op de weg!!! De hele weg is afgezet.....er staat een lange file......mensen staan naast hun auto.........we filosoferen, wat als de koe had besloten op onze kant van de weg te staan.......mmmm.....toch goed om op tijd weg te gaan. Op schiphol blijkt een lange rij bij the baggage dropoff te staan. Gelukkig kunnen we nog even een halfuurtje samen koffie drinken....en dan is het afscheid. Even een klein traantje weg pinken, een laatste zwaai en dan begint het avontuur! 6 maanden.....ik heb alle tijd :)

Ik vlieg eerst naar Madrid samen met de rest van de FOX en Zawadee groepsreizen. De voetbal uitslagen van AJAX, Fyenoord en AZ vliegen me om 8 uur ´s ochtends om de oren, heerlijk! Door vertraging in Madrid even doorlopen en op naar gate S20. Ik zie een lange rij. Iemand moet me toch eens het fenomeen van rijen uitleggen wanneer iedereen toch al een vaste zitplaats heeft?? Maakt het dan uit of je als eerst in het vliegtuig zit??? Zoals jullie begrijpen ben ik nog een beetje rond gaan slenteren bij de gate (sprintje was niet nodig, we gingen later boarden dus toch alle tijd :)) en ging ik als laatste het vliegtuig in. Ik had online ingecheckt op stoel 31L.......ik kom aan en zie mijn buurman voor de aankomende 11 uur......mmmm.....het is weer zo´n iets te breed uitgevallen bodybuilder met 2 brillen op zijn hoofd (1 gewone en een zonnebril??) en de nodige tatoeages op zijn armen. Op zijn linker onderarm in grote letters Jimmy....wie zou Jimmy zijn...Jimmy Hendriks fan of z´n zoon of z´n overleden vader met zijn as getatoeerd :), wat een fantasie weer....ach je moet wat doen 11 uur lang!) Ik kijk hem aan en lach vriendelijk (mijn " al oude" bekende techniek om vrienden te maken)......hij kijkt me uitdrukkingsloos aan.....mmmm.....dat wordt gezellig :)......ach we zien wel. Gedurende de vlucht zegt hij weinig......of eigenlijk helemaal niets......ik probeer hem nog eetsmakelijk te wensen......geen reactie......ik lach nog een keer lief......de stuwardes wil me wat drinken geven......hij zit in de weg, geen aanstalte om te helpen....zucht.....gezellig hoor....ik plas ook maar wanneer hij moet plassen (ik ben niet zo moeilijk :))...en ik heb alle tijd.......ok.....laatste optie (ben niet voor 1 gat te vangen, het wordt een uitdaging om te weten of hij niet echt mutistisch is).....ik haal de m&m´s van stal......en ja hoor hij wil wel wat m&m´s......dan hoor ik (ja, je moet wel je best doen om het te horen)....thanks......wauw het kan praten.....oef en ook nog een kleine glimlach.......de wonderen zijn de wereld nog niet uit....wat m&m´s al niet kunnen doen!

Ik kom aan op het vliegveld van Quito, regel een taxi (7 dollar afgesproken, betaal met 10, krijg 1 dollar terug....euhmm...was 7 dollar.....no! ocho.....nee, das 8, je denkt toch niet dat ik gek ben...no, ocho......zucht....ok, jij je zin, heb nu geen zin in discussie!) en ga naar het hostel. Krijg mijn "dorm" bed.....even wennen :).....raak aan de praat met mijn mede hostel bewoners, drink nog wat en val dan in een diepe slaap om rond 3 uur ´s nachts klaar wakker te zijn.....heerlijk zo´n jetlag :). De volgende dag ga ik Quito verkennen. Het Centro Historico moet heel mooi zijn, dus hup met de bus voor 0.25 dollar cent, das beter dan de taxi ;) naar het oude centrum. Het is echt super mooi, veel mooie kerken! Heerlijk die katholieke gekte.....een en al pracht en praal....Rome "eat your heart out".....echt ongelooflijk.....mocht helaas geen foto´s maken (stiekem toch een foto gemaakt). Verder op straat veel aardige en bijzondere mensen......ik heb mijn ogen weer uitgekeken!
Op het einde van de dag nog even naar een kerk boven op de berg. Had ik nou iets in de Lonely planet gelezen over.....beter een taxi nemen naar de kerk boven op de berg.....zou dat deze zijn....neh vast niet.....zo hoog is het niet......maar het was niet veilig, daarom die taxi.....mmm...zou het toch deze zijn? Het ziet er best ok uit......ach probeer het gewoon...lalalala....loop lekker met mijn tas voor me en mijn camera om mijn pols te zwaaien....lala.....dan komt er een vriendelijke locale vrouw naar me toe......not safe....camera in bag is beter......ze lacht heel vriendelijk naar me.....ik doe toch maar snel mijn camera weg...oeps! Toch misschien beter een taxi nemen.....nou ja ben er nu toch al.......en heb al mijn spulletjes nog (wel een iets versnelde hartslag, maar dat komt ook door de hoogte.....toch :))......

Oja, nog even een laatste opmerking voordat ik stop......het is hier een beetje koud.....haha....niet echt handig...brrrr! Ga nog maar even een extra dikke trui kopen :) !!!

Nou tot snel weer!!

Veel liefs,
Cindy

Iedereen: bedankt voor alle lieve berichtjes en kadootjes!
Pap en mam: was leuk om even te Skypen :). Wanneer komen de cheesemarket foto´s!!
Kat en Jurgen: bedankt voor alle lieve berichtjes!
Marije: super dat je me uit kwam zwaaien....en de kaartje zie ik wel als ik weer terug ben (wel bewaren hoor!).
Fam koopmans: bedankt voor de goede raad, adviezen en gelukswensen via Marije :)
Eef: de chocola was echt heerlijk
Floor en Edwin: ik hoop dat jullie een fijne vakantie hebben gehad
Petra en Jouelle:toch handig (en lekker!!) die m&m´s (+ kaartspel)
Beppie: ze hadden bijna mijn handoek gestolen.....maar heb hem weer terug "gevonden" !!
De Strijp: ben jaloers op jullie koelkast......alhoewel ik die hier niet nodig heb :)...brrrr
Bungalow A: helaas paste de onderbroek niet meer in mijn rugzak.....had nu eigenlijk wel fijn geweest met de kou.....straks krijg ik nog een blaas ontsteking :)
Ber: hoe is het met het vakantie klusteam? Heerlijk gewandeld?
Simoon: je hoeft niet jaloers te zijn op het weer hier. Hoop dat het in Ned nog beetje mooi wordt voor jou.
San: heb je nog spierpijn van Parijs :)
Miran: mijn haar is top!!!
Alice: ik zou niet durven jou af te melden van mijn site. vind het veel te leuk om je berichten te lezen.
Berkhoutjes: sperciebonen waren heerlijk!
Adri: leuk dat u me ook weer volgt!
Trossen: bedankt voor het telefoontje, erg lief!

  • 04 September 2011 - 21:46

    Paps En Mams:

    Snel voordat we naar bed gingen je verslag gelezen. Gelukkig is je rugzak groot genoeg voor nog een dikke trui want die zal je wel nodig hebben met die temperatuur. Je engelbwaarder, in de gedaante van die vriendelijke mevrouw, past weer goed op je. Volgens paps bij twijfel toch maar wat vaker een taxi nemen. Verheugen ons nu al weer op alle mooie foto's.
    Dike kmuf en pas goed op jezelf

  • 04 September 2011 - 22:07

    Adri:

    Hallo Lieverd, blij dat je een goede vlucht hebt gehad (had het al van mama gehoord). Maar wil je de volgende keer nu eens een knappe vent aan je zij zetten. Deze kon niet door de ballotagecommissie hoor.
    Ik heb alle foto's alweer bekeken, waar vond je dat bord met al de ziektes erop. Ach ik hoor het wel over zes maanden. Geniet maar lekker, maar doe wel voorzichtig. Luister maar naar je vader en neem vaker een taxi.
    dikke kus.

  • 04 September 2011 - 22:24

    Miranda:

    Hi krullebol!

    Als vanouds weer je fantastische schrijfwijze....héérlijk!!!
    Dit heb ik echt gemist..., maar het komende half jaar kan ik weer heerlijk hardop lachen in mijn eentje terwijl ik je verhalen lees (mijn ouders zullen wel denken als ze dat zien... ha, ha ;-)
    Goh, terwijl ik aandachtig en vol interesse je verhaal las, en je foto's bekeek, betrapte ik mijzelf erop hoe ontzettend stoer en dapper ik je vind, en dat ik toch ook stiekem wel een beetje boel jaloers op je ben en op je durven!!!
    Thankx trouwens voor je compliment. Heb ik toch nog een klein steentje bij kunnen dragen aan het mede succes van je reis.
    Lieve Cin, geniet..., geniet dubbel en dwars, je hebt het verdiend. Verbreed je horizon, groei, maar wees wel voorzichtig!

    Goede reis, en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    X

  • 04 September 2011 - 22:29

    Miranda:

    By the way.... Ik zie trouwens dat de mensen voor mij in deze reactielijst, en ik, onze gang naar bed graag uitstellen voor jou.
    Dat wordt een kort nachtje voor ons!
    Dat laat maar weer zien wat voor bijzonder mens je bent :-)
    We hebben het er graag voor over.

  • 05 September 2011 - 05:39

    Zus:

    Hallo lief zusje,

    Goed dat je een grotere rugzak mee hebt, dan kan je die extra trui meenemen.
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt!

    Dikke zoen en kmuf

  • 05 September 2011 - 06:10

    Eefje:

    Hoi Cin! Wat een mooie en leuke foto's! En klinkt al weer ontzettend leuk en spannend allemaal. Hier alles ok, moet morgen weer gaan werken, vakantie was heerlijk, Portugal moet je ook eens bekijken ; )!!! En die koe!

  • 05 September 2011 - 06:31

    Jacqueline Wellenste:

    Hoi Cindy, ben prettig jaloers. parijs is niet verkeerd, maar toch...
    Overigens, erg leuk je haar! Geniet van je verslagen.Liefs, Jacqueline W

  • 06 September 2011 - 16:51

    Peet & Jouelle:

    Ha die Cindy, wat is het toch raar dat wij hier in het natte Nederland zijn en jij daar!!!! Je had een leuke buurman in het vliegtuig en toch handig dat jij zo makkelijk contacten maakt!!! We hadden je rolo moeten meegeven want weet wat je met laatste.........!!!!!!!! Geniet geniet geniet en kijk goed uit!! Het is leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!!! Oja ik ben al heel ver met knutselen!!! Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 257818

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 21 Augustus 2013

Azie 2013

02 September 2011 - 28 April 2012

Cindy goes Zuid-Amerika

07 April 2010 - 23 Mei 2010

rondreis Laos en Vietnam

22 Augustus 2009 - 12 September 2009

Rondreis door India 2009

Landen bezocht: