Op de evenaar?? - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu Op de evenaar?? - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

Op de evenaar??

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

07 September 2011 | Ecuador, Quito

Zonnesteek, uit het hoofd of toch de GPS and meet Peter....

Zaterdag al een beetje verbrand in mijn gezicht (zo dacht ik tenminste), en daarom een beetje een warm hoofd. De volgende dag heerlijk een dagje relaxen in het park. Genieten van het zonnetje (want het is koud hier :)). Beetje rond slenteren. Kijken bij een spontane stand-up comedian show in het park. Beetje dom om daar met je blanke hoofd tussen te gaan staan. Werd er gelijk uit gepikt......hij vroeg in het engels waar ik vandaan kwam en hoe ik Equador vond......en er waren grapjes tussendoor in het rap spaans........iedereen moest lachen......ach.....als ze maar lol hebben ......en ik kreeg een brede glimlach en een dikke zoen op mijn wang!
´s Avond werd mijn hoofd wel erg warm. Ach nog even met z´n allen de film afkijken en dan ga ik naar bed. Oeps......helaas......niet slapen. Mijn hoofd ontploft, ben misselijk en geloof dat ik een beetje koorts heb. Ik voel nog een keer goed op mijn hoofd......au!! Het is echt ghelemaal verbrand, korstjes en blaartjes inclusief......lekker Cin, ben jij nou dokter!!! Heb gewoon een zonnesteek. beetje dom niets op je hoofd doen op de evenaar!!! In de loop van de volgende dag ging het alweer beter en.........een aller charmantst petje gekocht!

Pet op, zonnebrand gesmeerd en op weg naar het 0 punt. Ik ga samen met Bas, een student uit Nijmegen. Hij spreekt goed Spaans dus das altijd handig. Mijn Spaans gaat helaas nog niet erg hard vooruit. Het blijft nogsteeds een beetje steken in de talenkuil ipv knobbel :) . We gaan met het lokale openbaar vervoer, dus lopen 3 keer verkeerd, bijna verkeerde bus, bijna te laat uitgestapt.....maar zoals jullie lezen allemaal ´bijna´. Dus na 1.5 uur staan we voor La Midat del Mundo!! Dit is volgens Charles-Marie de La Condamine, gemeten in 1736, de equatoriaal lijn. Echter volgens de moderne metingen via GPS, ja techniek staat voor niets, heeft de beste man het fout en ligt de equatoriaal lijn 130 meter verderop.......tja wat zal ik ervan zeggen. Ook daar is nu een museumpje (met 3 dollar entree)..........maar moet zeggen, wel een leuk museum met allemaal proefjes die je zelf kan doen (moet je bij zijn). Dan nog even door naar een vulkaan krater (Pululahua) en hup met de bus weer naar huis........euhmmm.....als we de juiste bus hadden genomen. Dit is weer een andere bus dan de heenweg ???.....mmmm.....een vriendelijke jongen vraagt waar we moeten zijn ......ow dan moeten jullie er hier uit......ow...ok. Nog even zoeken op de kaart en jahoor we zijn weer thuis.

Gisterenavond gingen we nog even wat eten bij de Mexicaan (altijd lekker in equador)......naast ons zat een stel. Hij al wat ouder en zij begin dertig. Ze hadden veel lol en waren lekker aan het drinken. Hij was toch wel een tikkeltje druk.....maar goed je moet een beetje lol hebben in het leven. Na de maaltijd begint de oudere man tegen ons te praten. Hij vraagt wat we in Euqador doen en hoe we het vinden. Wij geven braaf antwoord. Dan begint hij te praten en voor de trouwe lezers zou ik willen zeggen........niet meet Andy......maar meet Peter.......!!!! Hij is 62 en woont diep in de jungle boven Quito. Ongeveer 8 uur reizen met bus en pick-up truck. Hij woont daar met zijn familie......lees zijn 25 jarige vrouw en hun 2 jarige zoontje.......en ja jullie hadden het goed gelezen, hij is 62........tja goed vertoefen in Equador. Werken daar heeft hij al lange tijd een hekel aan, hij vraagt zich hardop af waar dat voor nodig is en heeft het zijn hele leven dan ook niet echt gedaan. Gewoon even hier werken en dan weer daar. Hij besloot op zijn 40ste dat hij bergen wilde beklimmen en is naar Nepal gegaan om daar 3 jaar bergen te beklimmen. Heeft zijn voeten bevroren en kon niet meer klimmen. Is toen naar India gegaan en daarna naar Cambodja om vervolgens naar Equador te gaan. Hij is wel 2 keer getrouwd in Engeland en heeft nog twee kinderen in Engeland van mijn leeftijd en een kleinkind van 2 .......dus zijn 2 jarige zoontje in Equador is de oom van het 2 jarige dochtertje van zijn dochter......hoe bizar. Na het eten hebben we gezellig met peter en Sara in the Dutch pub (wat later toch een Belgische kroeg bleek te zijn, Leo kwam namelijk uit Antwerpen, maar ach Belgie of Nederland minor detail :)) een biertje gedronken en hotdogs gegeten. Om een lang verhaal kort te maken.......het was een super gezellige avond en Peter is een bijzondere man en dat is ie :)......

Vandaag gaan we door naar Latacunga om de Quilotoa loop te lopen en volgende week ga ik naar de Galapagos eilanden....jippie!!!!!

Veel liefs!
Cindy

  • 07 September 2011 - 13:46

    Bianca:

    You are going to Galapagos????? So cool!!!!!!!!!!!!!!! Great news and I am so happy for you! I know you will LOVE it!
    Take care
    Bianca

  • 07 September 2011 - 13:56

    Zus:

    Hallo lief zusje,

    Leuk om weer een stukje te lezen!! Dan is het ineens heel ver weg terwijl het soms voelt of je toch nog in de buurt bent dankzij de Samsung Galaxy S1 :)
    En je had gelijk, Bas is niet direct Beversport materiaal....

    Hihi hoe vind jij ze toch, vorige keer Andy en nu Peter weer, humor. God heeft vreemde kostgangers heb ik wel eens horen zeggen (tja....in het oosten...) maar Peter is daar net als Andy toch het overduidelijke bewijs van!!!

    Nou lief zusje ik hoop dat je op de volgende lokatie ook weer wifi vind zodat we lekker kunnen contacten.

    HVJ!!

    Dikke kmuf en kus van je zus en Jürgen

  • 07 September 2011 - 15:06

    Maartje:

    Hi oud-buuf,
    Ik lees weer mee hoor! Je verhalen klinken al weer geweldig. Geniet van je prachtige reis!
    Liefs Maartje

  • 07 September 2011 - 16:52

    Liesbeth:

    Cindy je hebt een leuk reismaatje gevonden.Zo zie je maar (dokter is ook maar een mens)Je verpleeghuis huidje kan zoveel zon niet aan.
    Have Fun.

  • 07 September 2011 - 17:25

    Esther K:

    Hey lieve Cin,
    Wat leuk weer om je verhalen te lezen!! En wat super gaaf dat je naar de Galapagos eilanden gaat...... !!
    Geniet van je reis en hou ons op de hoogte, ben benieuwd hoeveel "Peters of Andy's" je nog tegenkomt :)
    Dikke xxx Esther

  • 07 September 2011 - 19:15

    Eefje:

    Hoi Cin! Die pet staat hartstikke goed!! Ik zit aan mijn salade, heb weer dienst...net een IBS geschreven en hij is naar verpleeghuis gegaan! Hij was zo bang, wilde dat ik mee ging in ambu (ik zei maar dat ik daar met mijn dikke kont niet meer bijpaste, toen moest hij wel lachen), echt een pt die jij ook leuk zou vinden, maar goed, jij bent nu veel leukere en betere dingen aan het doen. Caio!

  • 07 September 2011 - 21:06

    Miranda:

    'Ik heet Cindy, kom uit Nederland, en doe aan planken....' ha, ha....
    Hoe verzin je het weer!
    Geniet van de Galapagos eilanden. Het schijnt zeer indrukwekkend te zijn, en veel foto's maken.

  • 08 September 2011 - 01:01

    Bas:

    Ik ben al afgestudeerd!

  • 08 September 2011 - 14:50

    Nanda:

    Ha cin,
    geweldig om zo n btje mee te reizen... Je vertelt zoals je praat, zeer onderhoudend! En n zonnesteek daar kunnen we ons hier werkelijk niets van voorstellen met elke dag slagregens...
    Grappig dat nu al n nijmegenaar als naaste familie voelt.
    Ik zit in mn laatste weekje vakantie en dan nog drie wk lumc.
    Laatste nieuwtje is dat ik op huizenjacht ga. Ik hou je op de hoogte. Veel plezier daar! Xxx nanda

  • 10 September 2011 - 08:48

    Marije:

    Hahaha mooie verhalen weer! Toch knap wat voor snuiters jij iedere keer weer tegenkomt :-) Veel plezier op de Galapagos!
    liefs, Marije

    ps, met dit petje zie je er gelukkig niet microcefaal uit :D

  • 11 September 2011 - 09:37

    Floor:

    Ha Cin,
    Zo te lezen en zien heb je het naar je zin en alweer veel meegemaakt in een week. Mooi zo, geniet er maar lekker van.
    Wij zijn weer terug van vakantie, was heerlijk relaxed, we hebben genoten. Morgen weer werken :-(.
    Veel plezier,
    we keep in touch!
    Liefs floor

  • 11 September 2011 - 10:06

    Berber:

    Hee Cin! Jouw reis net begonnen, ik weer terug in NL. Ben weer helemaal bijgelezen: klinkt goed! Vakantie was super, laatste twee dagen iets te enthousiast gewandeld op/rond gletsjer in Mt. Blanc-massief dus loop nu als een oud wijf van de spierpijn. Jij een zonnesteek, ik invalide (M trouwens ook) - waarom gingen we ook weer op vakantie? :) Hoe dan ook: het grote avondjes-bankhangen-met-Cindy-festijn kan beginnen. Geniet van je trips, hier zul je gemist worden. Ik blijf je volgen! XX

  • 12 September 2011 - 14:05

    Aleid:

    eeeeeeeeeH heel anders dan hier in Siberie :-) Om te beginnen al de temperatuur. Het vele bier drinken en de onbegrijpelijke taal komen dan wel weer ove

  • 12 September 2011 - 14:07

    Aleid:

    Net als een onbegrijpelijke internet verbinding die een geheel eigen leven leidt, vandaar de vorige reactie. Sorry....

    Aleid
    Krasnojarsk
    Siberie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 257794

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 21 Augustus 2013

Azie 2013

02 September 2011 - 28 April 2012

Cindy goes Zuid-Amerika

07 April 2010 - 23 Mei 2010

rondreis Laos en Vietnam

22 Augustus 2009 - 12 September 2009

Rondreis door India 2009

Landen bezocht: