Relaxen aan het strand - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu Relaxen aan het strand - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

Relaxen aan het strand

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

27 Juni 2013 | Indonesië, Rantepao


In Kuala Lumpur merkte ik dat ik misschien toch een beetje moe was. Nepal en India waren me niet in de koude kleren gaan zitten (leuk gezegde terugdenkend aan het warme India) dus misschien zou een paar dagen relaxen op het strand niet zo gek zijn. Mmm, wat zal ik doen……de Perhentian eilanden zouden perfect zijn maar liggen helemaal aan de andere kant van Maleisie……dan Pulau Langkawi…..perfect. eerst met de nachtbus naar Kuala Perlis en dan met de ferry naar Texel….euhmm ik bedoel Puala Langkawi (alhoewel het lijkt wel veel op Texel alleen dan wat zonniger :))…..al wachtend op de bus ontmoet ik Miriam uit Duitsland…..ze blijkt een doorgewinterde reiziger….ja ja…ah….nou nou, das een hele reis….ja, heel goed hoor….ja, dat klinkt zeker stoer….euhm, waar ik geslapen heb in Kuala Lumpur? Ow, in Suzie’s hostel. Hoeveel het kostte?...euhmmm 25 ruppies….ah, dat van jou was veeeeel goedkoper. Nou, heel goed van je hoor. Waar ik in Langkawi ga slapen? In The Cottage Langkawi. Hoeveel het kost?.....euhm….25 ruppies. Ow, dat van jou is veeeel goedkoper. Nou, weer heel goed van jou hoor!......en zo gaat het nog even door met de taxi’s, het eten en de bus…*zucht*….nou, lief meisje, echt heel goed van jou, ik ben trots op je….nee, echt ik ben trots……de bus zet ons om 5 uur ’s ochtend bij een vaag busstation in Kuala Perlis af…..kom Miriam de ferry is even verderop……ja, ik weet dat het donker is…..en dat je de weg niet goed zie….en dat je even over dat greppeltje moet springen….kom maar mee, nee echt het gaat goed…..nee, het is echt niet goed als je daar alleen in het donker gaat zitten….kom……en zullen we op Langkawi dan ook maar samen een taxi gaan delen…..das goedkoper! Ja, ik weet dat je wilde gaan lopen…..je bent echt een stoere meid, dat weet ik.…..maarre heb je wel goed gekeken op de kaart? Ja….ok dan…..dan ga je lopen…..haha, eenmaal op Langkawi toch maar een taxi delen…..zie je, best ver hè……ow, nee natuurlijk, jij had het best kunnen lopen :)…..op Langkawi heb ik Miriam niet meer gezien...soms zijn reisvriendschappen van korte duur.....

Zo, dus daar ben ik bij mijn zeer dure Cottage Langkawi…..ah, mijn stapelbedje….mmm, geen airco…ja, dat was ik voor het gemak even vergeten…..nou, ja. Wel een fan….eerst maar even naar het strand……en nu……ja, ik durf het bijna niet te vertellen. Heb echt overwogen om het gewoon niet te vertellen want als ik het vertel dan zullen de trouwe volgers denken; Cin, hoe zit dat met die leercurve van jou? Hebben we dit niet al 2 keer eerder gelezen hier op die blog van jou???.......euhmmm, ja…..*schaam*…..ok, hier komt ie; ik had natuurlijk de nachtbus genomen dus niet zo goed geslapen en toen om 5 uur ’s ochtends afgezet op een verlaten busstation en toen wachten op de eerste ferry….nou ja, jullie begrijpen ik was een beetje moe. Ik dacht even uitrusten op het strand. Lekker in de schaduw, voordat ik verbrand. Euhmm, en toen……..ben ik in slaap gevallen……en toen draaide de zon…..en toen……was ik wederom, zoals altijd verbrand…..en nee inderdaad, niet een beetje verbrand…..maar zoals altijd….heel erg verbrand……dus zoals altijd, de rest van de dagen in de schaduw en bidden dat ik over een paar dagen weer mijn backpack op mijn rug kan dragen…….dit is echt de allerlaatste keer dat jullie dit lezen op mijn blog want nu heb ik er echt van geleerd…..echt waar!

Terug in het hostel. Oeff, wel warm hier of komt dat omdat ik gewoon een beetje verbrand ben. Mmm, ik weet het niet. Ach, eerst even naar het toilet. Haha, er is maar 1 toilet in deze ‘dure’ Cottage. Huh, is dit het toilet……dat geeft een heel ander beeld bij de term ‘verhoogd toilet’, dit is letterlijk een verhoogd toilet. Hoe klim ik hier op? Haha, das nog best lastig. Eerst even het toilet drogen (het is hier heel normaal om na gebruik het gehele toilet te reinigen met de waterslang) dan op naar de top. Ok, ik overdrijf nu een beetje maar het is toch een kleine klim. Hops, ja, ik zit :)….euhmm, waar laat ik mijn benen. Ow, aan de zijkant….huh, dat zit niet lekker. Dan maar voor me…..wieeeh, haha, bungel, bungel…… das grappig, daar zit ik met mijn benen bungelend op de wc……het is net als toen ik nog klein was en het toilet heel groot en hoog was…….zo zie je maar ik dacht het allemaal wel te hebben gezien met doe toiletten maar dit was toch weer een nieuwe ervaring……tot zo ver het ‘verhoogde toilet’ van de ‘dure’ Cottage Langkawi.

Over het slapen in de ‘dure’ Cottage Langkawi wil ik alleen maar zeggen; God zegen de fan!! en iedere keer dat hij jouw kant op swingt (waar je iedere minuut al smachtend op zit te wachten) in je eigen persoonlijke Niagra Falls…….

Verder was het heerlijk relaxen en genieten van het geweldige strand op Pulau Langkawi!! Oja, en van mijn dagelijkse ijsje in de airco van de Mc Donalds :)...

Veel liefs,
Cindy



  • 27 Juni 2013 - 16:44

    Zus En Jürgen:

    Hallo lief zusje,

    Wat een verhaal weer! Toch nog verbrand deze vakantie, ach kon ook niet uitblijven toch.
    En je kan gelukkig even rustig aan doen zodat je verbrande ruggetje ook even rust heeft.

    Zo'n stoere griet die Miriam.......volgens mij niet zo stoer als mijn zusje, maar goed ik kan er naast zitten... Soms is een beetje luxe ook heel wat waard, iig 25 roepies, haha.

    Lief zusje geniet! Neem het ervan!!

    HVJ!

    Dikke kmuf en kus van ons

  • 27 Juni 2013 - 17:45

    Suus:

    Lekker toch Langkawi! Moet wel bekennen.. Ik zat 4-sterren. Wat zou Miriam daar wel niet van vinden! ;) X

  • 27 Juni 2013 - 21:42

    Miranda:

    Hee Cin,

    Als ik je mooie foto's zie, word ik jaloers op het lekkere strand daar!
    Wauw, wat een mooie plaatjes!
    Ondanks dat je verbrand bent, zie je er trouwens relaxed uit! Houd vast dat gevoel...!!!
    Het was trouwens weer een heerlijk blog om te lezen. Je humor en je leuke schrijven brachten mij hier weer aan het lachen achter de computer.
    Veel plezier nog!
    Lfs Miranda

  • 30 Juni 2013 - 00:37

    Wil Berkhout:

    Hoi cin hou maar lekker een paar weekjes strand vakantie dan kan die andere kant ook wat bij kleuren. Ja en soms is het ook wel lekker als je iemand weer snel kan vergeten. Mooie foto's als je geen werk meer kan vinden dan kan je altijd nog fotograaf worden. We vinden het fijn dat je nog lekker geniet zelfs zonder airco .xxxx

  • 07 Juli 2013 - 22:40

    Paps En Mams:

    Hoi Meis,

    Ja geen airco en alleen een fan daar kunnen we over mee praten en uit ervaring weten we dat je dan niet lekker uitgerust bent 's morgens. Dus even bij tanken (lees slapen) op het strand klinkt logisch. Gelukkig is er daarna de schaduw waar je weer kan bij komen van de zon en het ijsje in de airco.
    We genieten weer mee via je verhalen en je apps.

    dikke kmuf hvj.

    paps en mams
    .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 257791

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 21 Augustus 2013

Azie 2013

02 September 2011 - 28 April 2012

Cindy goes Zuid-Amerika

07 April 2010 - 23 Mei 2010

rondreis Laos en Vietnam

22 Augustus 2009 - 12 September 2009

Rondreis door India 2009

Landen bezocht: