Penang - Reisverslag uit Tentena, Indonesië van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu Penang - Reisverslag uit Tentena, Indonesië van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

Penang

Blijf op de hoogte en volg Cindy

02 Juli 2013 | Indonesië, Tentena


Na mijn mini strandvakantie…..back in bussiness….door naar Penang, Georgetown. Ik kan de 3 uur durende ferry nemen maar daar worden nogal wat mensen ziek dus ik heb besloten om met de bus te gaan. Enne het is ook nog goedkoper met de bus, voor het geval ik mijn goede vriendin Miriam nog tegen kom. Na de geboekte bus ga ik door met een lokale bus naar het centrum. Ik moet bus 244 hebben. Yep, gevonden. Ik vraag de chauffeur; Jalan Chulia, can you warn me? Hij knikt. Ik ga zitten. Ik ben benieuwd. Het ziet er niet zo ver uit op het kaartje. We rijden, en rijden, en rijden……40 min later rijden we nog. Ik geloof dat ik heel Georgetown gezien heb. Ik realiseer me dat wanneer ik aan het reizen ben, ik 9 van de 10 keer of misschien wel 10 van de 10 keer geen idee heb waar ik heen ga en ik gewoon maar in een bus, taxi, fiets of moto rickshaw zit. Het is een vreemd en onzeker gevoel om niet te weten waar je heen gaat maar blijkbaar went het ook want ik word er niet meer zo zenuwachtig van en heb geleerd dat het eigenlijk altijd wel goed komt. Zo ook nu, toch?. Ik begin me toch een beetje af te vragen waar we heen gaan. Ik kijk af en toe naar de chauffeur, hij ziet mijn blik en lacht me vriendelijk toe. Mmm, het zal dus wel goed gaan. Dan begin ik toch echt te twijfelen, ik loop even naar hem toe; euhmm, Jalan Chulia? Yes, almost there. Ok. En ja hoor, 4 straten verder en we zijn er. Ik moet eigenlijk op Love Lane zijn, een zijstraat van Jalan Chulia. De buschauffeur en een passagier leggen me uit hoe ik moet lopen. De rest van de bus wacht geduldig…..het zijn hier echt vriendelijke mensen…..op naar Love Lane.

Na een korte wandeling heb ik mijn hostel gevonden. Hij ligt aan Love Lane en ziet er goed uit. De dorm bestaat een soort blokkendoos en in iedere doos ligt een matras en hangt een spiegeltje en een nachtlampje. Heerlijk een beetje privacy en ook nog eens een heerlijk dik matras en goede douches. Wat wil een backpacker nog meer. Ik maak contact met een paar mensen die in het hostel werken. Ze gaan zo naar het vlieger festival of ik zin heb om mee te gaan. Tuurlijk, waarom niet. in het begin van de avonds ben ik weer terug in het hostel en ga heerlijk slapen in mijn eigen privé blokkendoos!

De volgende dag ga ik een beetje sight seeing doen maar helaas al snel begint het te regenen. Het komt echt met bakken uit de lucht. 1 sec in de regen en je bent nat tot aan je onderbroek. Ik ren naar een theehuisje (zoals vele) om te schuilen. Nou ja, dan maar een lekker kopje thee. Ow, er is geen plek. Nou ja, dan vraag ik gewoon of ik daar mag zitten bij die jongen. Hij lijkt alleen te zitten. Prima, geen probleem. Later komt er nog een Duits meisje bij zitten en raken we gezellig aan de praat. Ze blijkt Simone te heten en is op wereldreis. Wanneer het uren later wat minder hard gaat regenen nemen we afscheid en besluiten die avond samen te gaan eten. De volgende dag gaan we samen naar een ‘drijvende’ moskee en naar het strand (de zee was helaas wel een beetje erg ruig). Na deze dag nemen we afscheid. Simone gaat door naar Indonesië……misschien dat we elkaar daar nog zullen treffen.

De dagen erna blijft het met name in de middag regenachtig. Ik bezoek de grootste boedistische tempel van Maleisië met een heel groot beeld van The Goddess of Mercy. Oja, en niet te vergeten de geweldige wenslintje. Echt wat je daar allemaal kan wensen! Je kan goede schoolprestaties wensen en als je dat niet voldoende vindt dan wens je gewoon excellente schoolprestaties. Of je wens acute rijkdom…..gelukkig kan je ook kiezen voor een goede gezondheid en wereldvrede…..dat lijkt mij toch een stuk holistischer! Verder ga ik ook nog naar een marktje. Ik doe wat sight seeing en zie het mooie geschenk van Nederland aan Georgetown. Ja, drie keer raden, een mooi kanon. Hij is heel 1 keer gebruikt….om hem uit te proberen. Ook slenter ik heerlijk door de stad en bewonder al het mooie street art wat verspreid door de stad op de muren is geschilderd. En verder eet ik heerlijke yoghurt en bagels in het theehuisje. Ook eet ik 4 keer bij een heel klein eethuisje genaamd Micke’s Place…..wauw, wat kon de vrouw des huizes lekker koken….het restaurant stond niet voor niets op Love Lane…..iedere maaltijd was oprecht met liefde gemaakt!

De laatste avond raak ik aan de praat met een Amerikaans meisje, een Engelsman, een Ier en 2 Nederlandse jongens. Er is muziek bij het hostel. Verschillende Hello Kitty meisjes zingen om de beurt liedjes terwijl de lokale bevolking ze in kleine groepje toejuicht. Wij zitten veilig op het terras van het hostel een beetje mee te genieten. Aan het eind van de avond komen de henna tatoeage spullen op tafel. Sommige van ons zijn al iets onder invloed van de alcohol. Ja, leuk een henna tatoeage. Tom begint als proefkonijn. Mmm, het is best mooi. Dan is Jasper aan de beurt en ook Even krijgt een mooie kleurige tatoe…..op zijn knie! Ja, Even houdt wel van wat creativiteit. Hij heeft ook een echte bamboe tatoeage onder zijn voet. We geloven hem niet. Ja, echt waar….kijk maar……en ja hoor……daar onder zijn rechter voet staat: Charlie (met de R omgekeerd)…..euhmm, dus je hebt nu voor eeuwig Charlie onder je voet staan….ach ja, ik had iets te veel gedronken……maar wel grappig toch?.....euhmmm…..ja, grappig! Ik zit me hier al druk te maken over mogelijke allergische reacties op henna en jij heb gewoon voor eeuwig Charlie onder je voet staan…..verschil moet er wezen…..

Zo rollen de dagen voorbij in het regenachtige en vredige Georgetown….ik moet echt door…..alhoewel ik hier nog best een paar dagen zou kunnen blijven……

Veel liefs!
Cindy


Zus en Jurgen: Parijs zag er super mooi uit. Nu nog een 5 weken en dan weer op vakantie!
Jacqueline W: geniet nog even van je laatste weten in Frankrijk. Het zal gek zijn om terug te koemen naar ons kikkerlandje.
Luis: euhmm.....het wordt denk ik toch geen zennn cursus voor mij
Eefje: een heel fijne vakantie, geniet ervan!!

  • 02 Juli 2013 - 13:45

    Marije:

    Ik ga je mantra 'het zal wel goedkomen' ook vaker gebruiken als ik in den vreemde aan het reizen ben (of soms zelfs hier) Je hebt namelijk wel gelijk dat het vaak goed komt en het is eigenlijk zonde om je zorgen te maken voordat dat nodig is :) Leuke update weer, maar het blijft nu wel heel spannend hoe je het in Indonesie hebt! Hopelijk alles goed (blijkbaar al wel weer internet gevonden). Hier is het wat beter weer, het begint een beetje zomer(s) te lijken (ja nog niet echt, maar ja je moet wat en zijn tegenwoordig snel tevreden).
    Ik ga weer verder met puin ruimen op mijn bureau!
    X

  • 02 Juli 2013 - 16:37

    Alice:

    Tot nu toe zijn de verhalen heel herkenbaar, maar ik verheug mij op de verhalen uit Indonesië. Ik ken eigenlijk alleen Bali, dus ga mij vermaken met jouw verhalen zonder steeds te denken 'oh ja' ;-).
    Ik blijf je volgen! ENJOY!

  • 02 Juli 2013 - 21:44

    Eefje:

    Lieve Cin! Dank je wel! Heb heel veel zin in vakantie!! Helemaal als ik die verhalen van jou dan hoor. En mooi die street art!! Liefs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 03 Juli 2013 - 13:05

    Jacqueline Wellenstein :

    Leuk, Cindy, nu krijg ik helemaal de kriebels...jij zit lekker ver weg en ik moet na 4 jaar vakantie weer aan het werk....en hoezo is zen niks voor jou?? Heb je al eens een cursus bij mij gevolgd????

  • 04 Juli 2013 - 23:28

    Esther L:

    Klinkt écht als vaknatie! Heerlijk! Genietze. X

  • 06 Juli 2013 - 23:51

    Wil Berkhout:

    En waar heb jij intussen al die tatoo's laten plaatsen? Mooi dat je nog geen heimwee naar huis hebt, alhoewel het is hier droog en heerlijke temperaturen 23 graadjes.
    Mooi dat je zo kan bouwen op die bus chauffeurs . Oke' mooie blonde dame we arriveren nu in de loop maar door straat, Volgende halte uitstappen 2x linksaf en je bent in je heerlijke hostel met extra dikke matrassen. Dit is gewoon kakkerig backpacken ,wij lagen vroeger toen alles zo goed was op een dun fleece dekentje.
    Cindy wij wensen je nog heel veel back backer plezier en dikke knuffels van ons xxxxx

  • 07 Juli 2013 - 23:01

    Paps En Mams:

    regen met bakken naar beneden. Dat doet me denken aan Salta . daar konden we zelfs niet meer normaal oversteken. Zo te lezen was dat hier niet zo. Of zijn daar geen wegen die vol kunnen lopen?
    Fijn dat je zoveel verschillende mensen ontmoet want dat maakt het backpacken extra leuk. Geniet er van. Dikke Kmuf vanuit het zonnige Warmenhuizen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 257735

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 21 Augustus 2013

Azie 2013

02 September 2011 - 28 April 2012

Cindy goes Zuid-Amerika

07 April 2010 - 23 Mei 2010

rondreis Laos en Vietnam

22 Augustus 2009 - 12 September 2009

Rondreis door India 2009

Landen bezocht: