Down Under! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu Down Under! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

Down Under!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

12 Augustus 2013 | Australië, Cairns


Jippie!! Ik ga naar Australie!! Audrina en Jade hebben me uitgenodigd om langs te komen in Melbourne en Sydney. Ze zijn zo enthousiast dat ik geen nee kon zeggen…….en ik wil al heel lang naar Australie…..dus Down Under here I come!!

Audrina heeft me uitgebreid gemaild over het feit dat het heel koud is in Melbourne. Ze heeft een extra deken gekocht, speciaal voor mij. Ik kijk nieuwsgierig even op internet naar het weer in Melbourne en verwacht 3 of 4 graden te zien….want ja, het is daar winter en heel koud……tot mijn verbazing zie ik 12 tot 16 graden staan….mmm…..zo koud is dat toch niet…..ik mail Audrina terug dat ze zich geen zorgen hoeft te maken. Ik kom uit Nederland dus ben wel wat kou gewend……

Op donderdag 18 juli vlieg ik van Medan naar Kuala Lumpur en dan met een nachtvlucht naar Melbourne, Australia :)!! Ik ben toch een beetje zenuwachtig. Audrina komt me ophalen van het vliegveld…..zal ze er zijn……toch bijzonder, ik heb haar een maand geleden ontmoet in Melaka Maleisie en nu ga ik naar haar toe in Melbourne……ik ga ervan uit dat ze er gewoon is. Mijn vliegtuig heeft vertraging en na een lange en vermoeiende vlucht kom ik aan op Melbourne Airport. Eerst moet ik nog door een beveiligings check……nee niet voor bommen en granaten…..nee, voor voedsel, modderresten aan schoenen, bacteriën, dierresten enz…..tja, Australie is groot maar het blijft een eiland…..dus scherpe controle……euhmm, ik heb een beetje gelogen over mijn schoenen……ik heb gezegd dat ik ze schoongemaakt had…..maar de modder van de jungle in Sumatra zat er nog aan…..oeps :)…….maar ik lachte nog een keer lief en toen mocht door…..I’m in!!

Ik kijk om me heen…..overal mensen……zou Audrina er zijn……..ik sta iets vertwijfeld in het rond te kijken….dan opeens zie ik een grote glimlach voor me…..ik herken hem gelijk……het is Audrina. Ik krijg een dikke knuffel en een warm welkom. Ze vindt het geweldig dat ik er ben en informeert gelijk even of ik het niet koud heb. Mmm, nou warm is anders maar super koud…..nee, nog niet. We lopen naar haar auto of eigenlijk we kunnen haar auto niet meer vinden en lopen bijna 10 min te zoeken in een levensgroot moderne parkeergarage…..haha, typisch Audrina……we komen bij een klein wit busje…..Audrina zegt met een big smile; here is my car….I’ve called him Jimjam! 

De parkeergarage was ook mijn eerste ervaring met de prijzen in Australie. We moesten 24 dollar betalen. Ik keek Audrina vragend aan, 24 dollar? Ow, that’s normal, no worries. Diezelfde dag nog bij de lunch leerde ik dat dit inderdaad heel normaal is in Australie……even wennen na Azie!!

We rijden met Jimjam naar thuis. Het straatbeeld is heel anders dan in Europa. In de buitenwijken is er bijna geen hoogbouw, er zijn rechte straten en de huizen zien er heel anders uit dan in Nederland. Ik kijk vol interesse om mij heen. Australie is een ontwikkeld land maar lijkt in geen velde of wegen op Europa. In de auto begint Audrina weer over de kou. Ik heb het nog steeds niet heel erg koud en begrijp het probleem nog steeds niet helemaal…..ik wacht het af…..

We komen aan bij Audrina haar huis……het ziet er heel leuk uit. Niet heel modern maar wel mooi. We gaan naar binnen en lopen de gang in. Gelijk begin ik het probleem te begrijpen. Het is binnen bijna nog kouder dan buiten. Het blijkt dat de meeste huizen niet goed geisoleerd zijn (lees; niet geisoleerd), geen dubbel glas en geen centrale verwarming…..euhmm, koud dus! Ook in winkels en restaurants is het koud. Mensen zitten met hun jas aan en wachten geduldig weer op het voorjaar en de zomer…..want dan is het heerlijk in Melbourne…..nu, nu is het koud…….en begrijp ik Audrina haar zorgen……wat ben ik blij geweest met de extra deken en Audrina’s roze muts……mooi roze is niet lelijk :)….

Ik maak gelijk kennis met Audrina haar huisgenootje, Alex. Hij speelt in een band en is webdesigner. Hij komt oorspronkelijk uit Perth en woont nog maar net in Melbourne. Dus ook hij moet de stad nog leren kennen. Daarom neemt Audrina ons gelijk mee naar een hippe lunchtent……ik kan niets anders zeggen dan; super leuk en heerlijk eten……oja, en onbetaalbaar :)……maar goed hier is het motto; ‘ik ben maar één keer in Australie dus tja’……begonnen en dat heb ik tot op heden voorgezet……dus wanneer ik terug kom zijn voedselpaketten van harte welkom op het Van Assendelftshofje nr 16…..nee, hoor……het valt wel mee 

Na de overheerlijke lunch zijn we Melbourne op de fiets gaan verkennen. Haha, het is iets anders fietsen dan bij ons…..soms een beetje gevaarlijk…..maar wel heel leuk. ’s Avonds komt er een vriendinnetje en oud huisgenootje van Audrina (Jess) eten. Bijna iedereen die single is of niet samenwoont deelt hier een huis met huisgenootjes aangezien de huur zo hoog is. We eten gezellig met zijn vieren daarna nog even kletsen en dan stort ik echt in…..ik merk dat de afgelopen maanden toch wel wat energie gekost hebben. En ik merk hoe heerlijk het is om omgeven te zijn met lieve mensen die je vertrouwd. Niet altijd op je spullen hoeven letten…..maar gewoon lekker ontspannen met een eigen plekje, een eigen keuken, een eigen douche…..heerlijk!!!

Zaterdag gaan we met Jimjam naar de bergen rond Melbourne. We verdwalen een paar keer maar komen dan toch in een klein bergdorp uit. Helaas regent het aan één stuk door en is het super koud daarboven……dus we gaan snel een leuk koffietentje in en drinken koffie en warme chocomel en eten een overheerlijke lunch. Ik denk dat jullie al een vermoeden krijgen…..ja, inderdaad Melbourne is all about coffee and food!!

Zondag gaan we naar St Kilda beach aan de rand van Melbourne. Het is weer een beetje koud maar wel heel mooi en natuurlijk…….heerlijke koffie en warme choc en……taartjes…..overal waar je kijkt taartjes :). Ik geloof dat ik hier 10 kilo zwaarder word in 1 week…..ach, ´ ik ben maar één keer in Australie dus tja’……Zondagavond gaan we nog naar een optreden van Jess en daarna weer naar ‘huis’ want zo voelt het ondertussen wel…..

Maandag moet Audrina gewoon weer werken. Ik ga even genieten van mijn ‘eigen plekje’ en de rust. Ook moet ik een planning gaan maken voor de aankomende weken, oja en ik moet warme choc drinken en taartjes eten…..druk, druk, druk…..:)

Veel liefs,
Cindy

Marije: Melbourne zou echt onze stad zijn, heel veel koffie, thee en taartjes!!
Floor: idem, zoals bij Marije 
Martin; leuk dat je 'meereist'! (heb het heel leuk bij mijn nieuwe werk maar mis jullie ook)
Alice: als ik weer terug ben kom ik snel een kopje thee doen in het LUMC om alle verhalen live te vertellen!

  • 12 Augustus 2013 - 13:24

    Alice:

    Gezellig als je een theetje komt drinken in het LUMC! Bel of mail maar (niet op woensdag!). Ik heb 2 maanden in Melbourne (of eigenlijk Geelong) gewoond en gewerkt en ben daar 2 keer terug geweest.

    Heb je (een stukje van) de Great Ocean Road gedaan? Vond ik echt een prachtige kust. Ben benieuwsd naar je reisplannen OZ.
    ENJOY!

  • 12 Augustus 2013 - 17:18

    Paps En Mams:

    Geen voedsel pakket op de Van Assendelftshofje maar wel een extra kacheltje. Dus daar geen koude voetjes. Maak je geen zorgen om de hoge kosten. Vraag je toch gewoon wat extra geld terug aan de belasting. Geniet er maar van. Je komt tenslotte niet elke dag in Australie. Kmuf paps en mams.

  • 12 Augustus 2013 - 22:13

    Hans De Geest:

    Hè Cindy , heerlijk om je reisverslagen te lezen, ik volg je altijd. Je maakt wat mee, hè.
    Ik wilde je dat even laten weten! , geniet verder, ik geniet er ook van zo.
    Hg hans

  • 13 Augustus 2013 - 16:55

    Eefje:

    Hoi Cin! Was leuk vanmiddag!!! En leuk om je verhaal weer te lezen en foto's te bekijken. Tot snel!!!!!!!!!!!

  • 14 Augustus 2013 - 06:30

    Zus En Jürgen :

    Hallo lief zusje,

    De kou valt wel mee, whahaha, dat ik jou dat nog eens mag horen zeggen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 257784

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 21 Augustus 2013

Azie 2013

02 September 2011 - 28 April 2012

Cindy goes Zuid-Amerika

07 April 2010 - 23 Mei 2010

rondreis Laos en Vietnam

22 Augustus 2009 - 12 September 2009

Rondreis door India 2009

Landen bezocht: