Wat te doen in Melbourne.... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu Wat te doen in Melbourne.... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

Wat te doen in Melbourne....

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

14 Augustus 2013 | Australië, Cairns


Tja, wate te doen in Melbourne....nou plannen, sight seeing Melbourne, The Great Ocean road, house warming party en Christmas in July.

De dagen na het weekend is Audrina gewoon aan het werk en ik probeer een planning te maken voor de aankomende weken. Het blijkt best lastig aangezien Australië ‘iets’ duurder is dan Azie :). Dus ik moet goed kijken naar wat ik wil zien en hoe ik daar kom en niet te vergeten hoe laat ik ergens aankom. Moet namelijk alles met OV doen omdat een taxi net als in europa erg duur is. Nou goed, jullie begrijpen dat ik heel wat uurtjes achter het internet zit…..op zoek naar vluchten, hostels, tours enz. Op het moment dat ik er een beetje chagrijnig van word ga ik snel Melbourne in om een beetje sight seeing te doen en natuurlijk warme chocolademelk en thee te drinken :)....want ja, wat te doen in Melbourne.... ’s Avonds eten we vaak samen en gaan ook vaak uit eten (want tja, wat doe je in Melbourne....ondanks dat het heel duur is het heel normaal om lekker uit eten te gaan) ook komen er vrienden van Audrina langs, gaan we naar optredens van vrienden en kijken films. Het is net of ik thuis ben alleen dan net even anders, zo aan de andere kant van de wereld :). Het is heel bijzonder, zo lief en enthousiast als iedereen is. Ik voel me erg welkom en thuis.

Ik moet er ook bij zeggen dat het me opvalt hoe relaxed en vriendelijk iedereen hier is. Toen ik nog niet in Australië geweest was dacht ik dat het gewoon toeval was dat alle Australiërs die ik tegen kwam tijdens mijn reizen heel vriendelijk en enthousiast waren. Maar tot mijn verbazing blijkt bijna iedereen hier heel relaxed en vriendelijk. Het motto is hier; no worries, mate! Ook zegt iedereen altijd goedendag en vraagt vriendelijk hoe het met je gaat (meestal ook nog met een glimlach op hun gezicht). Het is een leuk en relaxed land!

Wat te doen in melbourne.....nou, als je in Melbourne bent moet je natuurlijk naar The Great Ocean Road (tenminste daar kwam ik achter toen ik er eenmaal was :), ik was goed voorbereid ahum...) en natuurlijk The Twelve Apostles (een paar heel mooie rotsen in de oceaan). Maar ja, beetje lastig. Ik heb weinig tijd. Ben alleen. En heb geen auto. Als ik langer zou rondreizen in Australië dan had ik een auto gekocht en een vriendschap gesloten om zo samen door Australië te reizen….maar dat gaat dus niet. Optie 2 is dan…..een tour boeken :)…..dus als echte toerist heb ik dat maar gedaan. Heel vroeg op vrijdag ochtend sta ik (in de regen :() te wachten op de tourbus……een te blije guide stapt uit en vertelt enthousiast dat we vandaag naar The Great Ocean Road gaan en heel mooie dingen gaan zien……ik moet lachen om zijn enthousiasme……hij heeft het zeker al 100 keer gezien maar is nog steeds enthousiast……geweldig! En geweldig is het…..wauw wat een mooie weg. Het is een weg langs de kust die is aangelegd door oud veteranen, super mooi. ook zien we heel veel koala's in het wild en de Twelve Aposteles…..ook super mooi. Oja, we stoppen ook nog even bij een heel mooie vuurtoren……dus een super mooie dag met een enthousiaste guide!

Het is alweer weekend….de tijd gaat heel (te) snel. Zaterdag hebben we een feestje ter ere van Alex, een soort housewarming party/verjaardagfeestje. Overdag gaan we eerst even naar het centrum van Melbourne en daarna gaan we boodschappen doen. In de middag besluit Audrina een regenboog cake te bakken, een hilarisch tafereel . Het is een gezellig feest enne de cake……die was helemaal op! De volgende ochtend gaan we laat in de ochtend ontbijten bij Queen Victoria Market. Een ‘must do’ als je in Melbourne bent. Daarna gaan we nog even naar de haven (oja, en ook daar natuurlijk…..ja jullie raden het al……thee met een…..taartje....tja, wat te doen in Melbourne :)) om vervolgens boodschappen te doen. We hebben ’s avonds namelijk Chistmas in July diner. Ja, inderdaad…..we hebben een kerstdiner. Ze vinden het hier namelijk niet zo leuk dat het zo warm is met de kerst en in juli is het winter en koud dus perfect weer voor de kerst. Dus is het hier heel normaal om een kerstdiner te hebben rond 25 juli. Het kerstdiner is bij een vriend van Audrina en ook ik ben uitgenodigd, wederom super lief en aardig!

Het is alweer maandag….mijn laatste dag bij Audrina in Melbourne. De dag loopt helaas wel iets anders dan gepland. Om 10 uur ’s ochtends belt Audrina mij op dat ze in het ziekenhuis is. Ze is gevallen met de fiets en heeft waarschijnlijk haar arm gebroken. Ik wil naar haar toekomen. Audrina geeft aan dat dit niet hoeft en dat het best ingewikkeld is om met het OV naar het ziekenhuis te komen. Ook is er gelukkig iemand van haar werk bij haar dus ik wacht het maar even af. Om 13 uur belt ze weer op……de foto’s zijn gemaakt en ze heeft inderdaad een gebroken arm. We spreken af bij een lunchcafe vlak bij Audrina haar huis. Audrina heeft veel pijn. We eten toch nog wat (tja, het blijft toch Melbourne :)) en gaan dan naar huis. Ik leg Audrina met wat pijnstillers op de bank en ga zelf nog even naar het centrum van Melbourne. Voor ik weg ben is Audrina al in een diepe slaap.

Het is mijn laatste avond en Audrina wil me heel graag meenemen uit eten. Mij lijkt het geen goed plan met haar arm. Ze vergaat van de pijn. Het wordt een compromis :)……we bestellen pizza. Samen met Alex en Shane (een vriendinnetje van Aurdrina) eten we pizza uit de doos…….heerlijk en super gezellig!

De volgende dag is het echt zover. Ik moet nu echt afscheid nemen. De tranen rollen over mijn wangen. Ik heb echt een geweldige tijd hier gehad en wil geen afscheid nemen…..ik kan niet zomaar op de koffie bij Audrina….ze woont helemaal aan de andere kant van de wereld……zal ik haar ooit nog zien…..ik hoop met heel mijn hart van wel!!

Veel liefs,
Cindy

Tante Ellen: gefeliciteerd met uw verjaardag!! Fijne dag!!! X
Alice: Yes, natuurlijk een ‘must do’ The Great Ocean Road!! Door Geelong ben ik alleen gereden verder niet echt geweest.
Hans de Geest: dank voor je berichtje. Ik vind het echt heel leuk dat je mee leest/reist!

  • 14 Augustus 2013 - 06:43

    Zus En Jürgen :

    Hallo lief zusje,

    Afscheid nemen is nooit leuk! Gelukkig is het eenvoudiger om contact te houden met alle communicatiemiddelen die nu voor handen zijn!
    En heeft Audrina ons kikkerlandje al gezien met onze goed geïsoleerde huizen? Misschien kunnen jullie samen door Europa trekken, who knows....

    Zusje geniet van de volgende stap van je reis!!

    Hvj!!!

    Dikke kmuf en kus van ons

  • 14 Augustus 2013 - 12:38

    Paps En Mams:

    Het is wel eens goed en relax om met zulke aardige en vriendelijke mensen een paar dagen om te gaan. De Great ocean road ziet er ook geweldig mooieuit. Om in juli kerst te vieren omdat het dan koud is lijkt ons wel vreemd, maar wel een goeie reden om lekker te eten. geniet nog van de dagen in Australie. dikke kmuf paps en mams.

  • 14 Augustus 2013 - 19:20

    Adri:

    Hallo lieverd,
    Weer genoten van je verhalen. Je laatste weekjes gaan in. Geniet er nog maar van. Wel grappig om in juli een kerstdiner te hebben.

    Liefzzzzzz en dikke kus adri

  • 14 Augustus 2013 - 21:33

    Miranda:

    Wat een heerlijk relaxed verhaal om te lezen! Ik heb er relaxed van genoten ;-)
    Wat een schitterende foto's. Die foto's met de koala waren wel héél schattig.
    Alleen daarvoor zou ik bijna naar Australië gaan ;-)
    Geniet van je laatste dagen meis!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 257787

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 21 Augustus 2013

Azie 2013

02 September 2011 - 28 April 2012

Cindy goes Zuid-Amerika

07 April 2010 - 23 Mei 2010

rondreis Laos en Vietnam

22 Augustus 2009 - 12 September 2009

Rondreis door India 2009

Landen bezocht: