Lekker eten.....paying the price! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu Lekker eten.....paying the price! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

Lekker eten.....paying the price!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

22 April 2010 | Laos, Vientiane

Vele van jullie hadden mij al met een grote glimlach gezegd; 'dat wordt diarree in Laos'.......ik wuifde dit natuurlijk weg....ach we zien wel....en ja hoor in de nacht van donderdag op vrijdag begonnen mijn darmen al wat in opstand te komen. In de ochtend zowaar nog meer en in de middag leegde mijn darmen zich in 1 keer........het enige wat ik kon doen was proberen wat ORS te drinken.......helaas was mijn maag het daar weer niet mee eens.....maar pech voor mijn maag de ORS was al gezakt :).......nam niet weg dat ik er echt kotsmisselijk van ben geworden en een uurtje boven de WC heb gehangen ipv op de WC :)
Maar goed dan komt het probleem nachtbus.......zonder toilet!!!......dus.....me suf gegeten aan loperamide......want ja 'the show must go on'.....en ik moet zeggen lang leven de loperamide!!! Het is niet een van mijn beste busritjes geweest maar ik heb het overleefd!!

Ik had me aan het begin van de reis voorgenomen om gewoon alles te eten....en moet dus zeggen......ik neem dit graag op de koop toe. Heb me de afgelopen dagen totaal niet ingehouden en echt alles gegeten wat los en vast zit (1 voorwaarde, het moest wel dood zijn). Ze eten hier echt heel veel vlees, en dan bedoel ik ook al het vlees. Ze kluifen hier wat af, alles is taai en heeft vetrandjes. Moet eerlijk zeggen niet echt mijn ding, maar ja....nu niet het moment om kieskeurig te zijn....en het is ook wel zo beleefd om mee te eten. Verder natuurlijk de schelpdiertjes gegeten en veel vleesballetjes (de Laotiaanse bitterballen) :). Veel sapjes gedronken waarvan ik niet meer weet welke het allemaal waren, gele, groene en witte. De gele was de maissap dat weet ik nog wel en moet zeggen was prima te drinken.
Oja ik kwam ook tot de conclusie dat er zwarte brokken in de noodle soep zitten. Bleek ingedikt bloed te zijn.....lekker hoor!

Ik schrijf dit stukje eigenlijk ook omdat ik jullie een paar foto's niet wil onthouden :)

Liefs,
Cin

  • 22 April 2010 - 13:38

    Zus:

    Hallo lief zusje,

    Ach een beetje diaree moet je ervoor over hebben als je alles wilt eten wat de locals ook eten, met uitzondering natuurlijk van de sausjes die af en toe wat te heet zijn voor onze tere westerse smaak, haha.
    Zoals je zelf al zei, het kan best zijn dat er met oud op nieuw wat water in je drinken is gekomen en tja....daar zijn onze magen en darmen niet op berekend zoveel bacterien ineens.
    Je hebt het iig weer overleefd, hopelijk nu weer op een normale manier naar de toilet.

    HVJ!!

    Dikke zoen en kmuf van je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Cindy

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 257320

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 21 Augustus 2013

Azie 2013

02 September 2011 - 28 April 2012

Cindy goes Zuid-Amerika

07 April 2010 - 23 Mei 2010

rondreis Laos en Vietnam

22 Augustus 2009 - 12 September 2009

Rondreis door India 2009

Landen bezocht: