Als gegoten....... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu Als gegoten....... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cindy Tamis - WaarBenJij.nu

Als gegoten.......

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

08 April 2010 | Thailand, Bangkok

Ik zag haar al voor het inchecken lopen op Schiphol. Je hebt van die mensen daar kan je gewoon niet omheen of daar moet je gewoon naar kijken...dit is van de tweede categorie. Ze had een heel lange strakke (!!!) zwarte jurk aan tot aan haar enkels...met wit en zilveren bedrukking en een split tot aan haar oksel......ze liep erin alsof het de normaalste zaak van de wereld was....daarbij had ze ook nog pumps aan om 'u' tegen te zeggen. Ik dacht dat wordt een korte vlucht voor haar...even shoppen in Parijs :).......maar nee wat bleek ze ging ook naar Hong Kong....oja en er hoorde blijkbaar ook nog twee keurige kinderen bij....een jongen met een net pakje en een kikker trolly en een meisje met mooie lakschoentjes en een heel schattig jurkje en een giraffe trolly...je kent ze wel :) uiteraard reisde zij first class...dus geen rij voor hun. Hoor ik ineens een diepe zucht achter mij....het zit als gegoten.....een vader en zijn 16 jarige zoon (met nog wat acne hier en daar) staan achter mij......nog een zucht.....als gegoten.......zoonlief merkt op dat hij toch bang is dat ze ieder moment kan breken als een takje zo eng vindt hij het eruit zien. En ik.....kon het van mijn kant toch niet laten om op te merken dat ik 10 uur vliegen met zo'n outfit wel heel dapper vind......vader zegt; ja maar ze vliegt first class...heeft hij weer een punt....dan wordt ze in een keer terug gefloten......oeps ze wilde met haar stiletto hakken door de beveiliging lopen....maar dat gaat natuurlijk niet...wie weet waar die bom zit en kan je eigenlijk niet iemand dood slaan met die hakken.....mag je er nog wel mee vliegen tegenwoordig?? Het is ook allemaal levensgevaarlijk.....onderbroeken.....stiletto hakken.....enge zwarte jurken....Ik zie het al voor me ' Vrouw bedreigt piloot met stiletto hak in cockpit'....dan kan je wel een boek schrijven en mag je ook nog naar de werled draait door en misschien wel naar Dokter Phill voor het trauma.....en dan wordt het boek een bestseller....en dan verdien je veel geld........en dan mag je ook fisrt class vliegen....ik neem een teug adem en kijk op......vader en zoon kijken me aan.....euhhmm ja.......oeps...rustig Cin.....je bent alleen en je behoort vrienden te maken......niet mensen bang maken.......ik probeer toch nog even te glimlachen om ze gerust te stellen......heb ze daarna niet meer gezien.

In het vliegtuig zat ik gelukkig wel riant!! 3 stoelen met z'n tweetjes....mw. Fuchsia.....ze had namelijk een fuchsia roze vest aan en was.....euhm..best groots....wel goed herkenningspunt voor als je naar de WC bent geweest (de meeste van jullie kennen mijn gevoel voor richting en plaats :) ) Ik loop zo blind naar de fist class en vraag me oprecht af hoe ik daar terecht ben gekomen. Ik moest toch zeker weten links af uit de WC.....
Nou ja was een vriendelijke vrouw. Het heeft me wel het plezier van het opstijgen gekost.....toen zat ze natuurlijk tegen me aan te kletsen.....nu kan ik na een aantal jaar oefenen heel goed 'hummen' en 'ja' zeggen.....maar weet nog wel van mijn opleiding tot psychiater (lang geleden) dat de andere kant opkijken (uit het raampje) 'not done' is...dan voelt ze zich niet gehoord en heb ik er nog 10 uur last van...dus braaf geluisterd en de rest van de vlucht niet thuis gegeven!! Dus geen scheidings verhalen, pijntjes aan de kleine teen of andere dramatische dingen........helaas wel een ritmisch laag brommend gesnurk...nou ja kan erger (geen naar knoflook stinkende, kiekenboe spelende Aziaat :) voor diegene die mijn reisverhalen al langer lezen).

Haha, ondertussen ook al weer 2 keer bedonderd. Sorry Marije ben in een taxi zonder meter gestapt bij het vliegveld.....had natuurlijk gelijk 'nee' moeten roepen maar jij was er niet :( Daarna van station naar Kao San road....200 Baht.....ik zei dapper 'ben je gek'.....150.....goed!! Even later wordt me het ritje terug aangeboden....40 Baht....wie is er hier nu gek :) Het streven voor zometeen is voor 40 Baht naar het station.

Ik neem zo de nachttrein naar Ubon en ga dan met de bus verder over de grens......maar das allemaal weer voor morgen.....nu eerst even mijn eerste 'lijst' in Azie eten :)

Liefs
Cin

  • 08 April 2010 - 09:33

    Zus:

    Hallo lief zusje,

    Tjeetje, ik dacht dat ik al een berichtje had achtergelaten. Is het ineens weg en toch wel weer dezelfde tekst op de site, hmmmmm.
    Maar toch lief zusje, geniet ervan en kom lekker tot rust!!! Have fun en doe voorzichtig, zeker nu in Bangkok!!!

    Hele dikke zoen en kmuf van je zus

  • 08 April 2010 - 09:37

    Zus:

    Hey lief zusje,

    Aha, je hebt alweer een nieuw berichtje achter gelaten, maar dat ging eerst dus even mis, hihi. Ga nu eerst maar even lezen en dan reactie geven, haha.

    Dikke zoen en kmuf

  • 08 April 2010 - 10:15

    Eefje:

    Hoi Cin! Leuk al je verslag! Was erg benieuwd, maar klinkt goed!! Doe voorzichtig! Hier nog weinig spannende dingen. Liefs!

  • 08 April 2010 - 10:18

    Zus:

    Hey lief zusje,

    Whahahahaha, dus mw. stilleto kwam niet zomaar door de douane. En jij weer mensen bang maken, stel je voor dat die nog net geen vliegangst hebben, hahaha, heb jij dat ff om zeep geholpen, die staan de volgende keer eerst te kijken wat er allemaal instapt, hihi.

    Geen knoflooklucht in het vliegtuig, relaxed, iig beter dan de vorige keer. En ach fuchsia, dat is toch geen vreselijke kleur, dat kan je hebben. Blij dat het maar een beetje snurken was, dat is soms ook anders, hahaha.

    Bedonderd worden gebeurt ons allemaal, is niet erg, als je maar komt waar je moet zijn!!! Volgende keer gewoon nog beter opletten en afdingen!!

    Succes straks in de trein!!
    We lezen later hopelijk weer hoe het is en of je vreemde/ leuke/ gezellige mensen hebt ontmoet.

    Enjoy yourself!!

    HVJ!! Dikke zoen en kmuf van je zus

  • 08 April 2010 - 11:15

    Miranda:

    Hoi,

    Wat verrassend eigenlijk...al vanaf Schiphol wordt je reis al meteen spannend, ha, ha.
    Meid, nogmaals geniet ervan en doe voorzichtig!

  • 08 April 2010 - 12:32

    John:

    Cindy geniet ervan. Je hebt nu de kans.

    Thailand is erg mooi. Hoop dat je nog naar Ayutthaya en Sukhothai komt. De brug over de bekende rivier khwae noi (waar het bekende boek over geschreven is niet meer dan een toeristische attractie dus zou mijn tijd daaraan niet verdoen).

    Even een tipje, als er 2 lotusbloemen voor een tempel staan is het een koninklijke tempel.

    John

  • 08 April 2010 - 13:00

    Tante Adri:

    Dag lieve schat.

    Vanmorgen je ontzettend lieve kaart gekregen, wat ben je toch een scheetje, en nu je eerste reisverslag tot mij genomen. Het is weer zo humoristisch geschreven, heerlijk om te lezen. Lieverd doe voorzichtig, laat je niet afzetten en hopelijk snel het tweede verslag.

    liefzzzzzzzzzzzzzzzzzzz tante Adri

  • 08 April 2010 - 18:28

    Paps En Mams:

    Hoi lieverd,
    Hopelijk heb je een beetje geslapen in de trein en tref je een buschauffeur die rustig rijdt en niet een die net zo levensgevaarlijk rijdt als bij je vorige busavonturen.Je hebt je schrijfstijl al weer gevonden lees ik gezellig om zo weer alles mee te maken.
    Dikke kmuff van ons

  • 08 April 2010 - 19:53

    Willeke:

    Hoi Cindy,

    Ik heb helemaal geen gedag meer kunnen zeggen, kon helaas niet naar je afscheidsborrel!!
    Maar heel veel plezier op je reis en geniet ervan!

    Groetjes Willeke

  • 08 April 2010 - 20:18

    Es:

    He Cin, leuk om al wat te lezen! Op de dag van jouw vertrek werd mooi nog even de noodtoestand uitgeroepen in thailand, hoe toepasselijk. ;)

    Maar snel weg uit Bangkok zo te horen! Goede reis!

  • 10 April 2010 - 06:15

    Bas & Maartje:

    Dag lieve buur,

    Geniet van je mooie reis! Teun vindt het maar niks; hij zit drie keer per dag voor je raam wanneer Ody nou komt spelen.. :-)
    Leuk om je belevenissen te volgen, blijf maar zulke leuke verhaaltjes schrijven!

    Liefs je buurtjes

    ps. hebben je postsleutel ontvangen, thanks voor het schattige kaartje!

  • 12 April 2010 - 11:19

    John:

    Hoorde vandaag een negatief reisadvies op de radio inzake Bangkok.

    Gaat alles goed daar?

    John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Cindy

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 1485
Totaal aantal bezoekers 257323

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 21 Augustus 2013

Azie 2013

02 September 2011 - 28 April 2012

Cindy goes Zuid-Amerika

07 April 2010 - 23 Mei 2010

rondreis Laos en Vietnam

22 Augustus 2009 - 12 September 2009

Rondreis door India 2009

Landen bezocht: